Kávéval a májcirrózis ellen

Napi két csésze kávéval sikeresen csökkenthetjük azt a májra eső terhelést és károsodást, amelyet a túl sok étel és alkohol okoz, jelentették be a Southampton University kutatói.

A több mint 430 ezer ember adatainak (illetve a velük foglalkozó kilenc kutatás) vizsgálata azt állapította meg, hogy napi két csésze kávé után 44 százalékkal csökken a májcirrózis esélye – ami már csak azért is szerencsés, mert a cirrózisra jelenleg még nincsen gyógyszer. Ha tehát egy könnyedén beszerezhető és a szervezet által jól tolerált itallal csökkenteni lehet ennek esélyét, az kifejezetten jó hír.

A cirrózis évente több mint egymillió emberrel végez – okozhatja májelégtelenséghez és rákhoz vezetnek.

Napi egészség>Belgyógyászat>A megtévesztő nevű májzsugor A megtévesztő nevű májzsugor"> A májcirrózis visszafordíthatatlan betegség. Leggyakoribb oka a krónikus alkoholbetegség, de a Hepatitis B és C vírus is okozhat cirrózissal végződő krónikus májgyulladást. Kattintson! Dr. Oliver Kennedy, a Southampton University kutatója elmondta: a vizsgált páciensek közül 1990-nek volt májcirrózisa. A kilenc kutatásból nyolc során azt észlelték, hogy ha a kávéfogyasztást napi két csészével megemelték, az jelentősen csökkentette a cirrózis kockázatát. Mindebből azt szűrték le, hogy egy csésze kávé 22 százalékkal csökkenti a májcirrózis esélyét. A kávé mennyiségének növelésével a védelem is nő, napi négy csésze esetén a májcirrózis kockázatának csökkenése 65 százalék.

A kávé segíti a máj munkáját

Természetesen az eredmények számos kérdést is felvetnek. Egy kutatásból például az derült ki, hogy a filteres kávé jobban csökkenti a cirrózis esélyét, mint a kotyogósban főzött kávé . És míg az említett kutatások jól mutatják, hogy a kávé mennyire hat az alkoholfogyasztás okozta májproblémákra, nem említenek olyan egyéb kockázati tényezőket, mint az elhízás vagy a cukorbetegség.

Kennedy ezen kívül arra is felhívta a figyelmet, hogy eredményeik hatására nem kell hatalmas bögre kávékat inni (különösen nem cukorral és egyéb ízesítőkkel kalóriabombává változtatva), a kávé ugyanis több száz vegyületet tartalmaz és jelenleg még egyáltalán nem tudni, hogy ezekből mennyi és hogyan védi a májat. Mindemellett természetesen a kávé – bármennyire is segítsen – nem fogja megvédeni a májat, ha az életmódunk annyira pusztító.

Forrás: Daily Mail

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.