A mértékletes alkoholfogyasztás a szívnek és az ereknek is egészséges

A szeszt tartalmazó italok mérsékelt fogyasztása jót tesz a szív- és érbetegségek megelőzése szempontjából: tudományosan így összesíti az eddigi vizsgálatok eredményeit két nagy orvosi tanulmány, amelyeket a British Medical Journal angol orvosi hetilap közölt.

William A. Ghali és kanadai munkacsoportja összegyűjtötte a világ orvosi szakirodalmának minden olyan tanulmányát, mely az alkohol és a szív-érrendszeri betegségek kapcsolatával foglalkozott. A több száz cikkből kiválasztották azt a 84-et, amelyekben azonosan gondos módszerrel és ellenőrzéssel, pontos mérésekkel nyert adatok szerepeltek, így ezeket összesítve, együtt lehetett értékelni.

A tanulmányok átlagosan 11 évre vonatkoztak, bár voltak 35 év eredményeit bemutató adatok is. A mértékletesen alkoholt fogyasztók szív- és érrendszeri betegség okozta halálozása 25 százalékkal volt kisebb, mint a nem ivóké. A mértékletes alkoholfogyasztás férfiak esetében napi két italt, a nőknél napi egy italt jelentett.

A második tanulmányban azokat az adatokat összesítették, melyek a legkülönbözőbb laboratóriumi mérések eredményeiből származtak. Az adatok tanúsága szerint a mértékletes szeszivás kifejezetten emeli a szívet védő, HDL koleszterin mennyiségét a vérben, de hasonlóan kedvező hatása van más laboratóriumi értékekre is.

A kutatók hangsúlyozzák: a kedvezőnek tartott laboratóriumi leletek és az alkoholfogyasztás párhuzamossága nem bizonyítja, hogy a jó irányú változást a szesz hozza létre, de az igen sok ilyen adat valószínűsíti az összefüggést.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.