Vesekő elleni diéta

Kutatók szerint a magas vérnyomás elleni étrend a vesekő megelőzésében is fontos szerepet játszhat.

A tanulmányban a DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension ) diéta hatását vizsgálták, mely gyümölcsökben, zöldségekben, hüvelyes növényekben, dióban, tejtermékekben és teljes kiőrlésű magvakban gazdag, míg kevés benne az édesített üdítők, a vörös és a feldolgozott hús mennyisége.

A tanulmányban a kutatók 3.426 vizeletmintát vizsgáltak 24 órán keresztül. Az eredmények között vegyesen voltak vesekőre már diagnosztizált és egészséges önkéntesek. Az egyforma folyadékbevitel ellenére azoknak az embereknek, akik a DASH-diétát követték, több volt a vizeletük, mint azoknak, akik nem követték a diétát. A nagyobb vizeletmennyiség talán az elfogyasztott ételek magasabb víztartalmának köszönhető. A tanulmány azt is megmutatta, hogy a DASH diétán levők vizelete magasabb citráttartalmú, ez a vegyület a kalciumtartalmú vesekövek egyik összetevője.

A DASH diéta két fő alkotóeleme - az alacsony zsírtartalmú tejtermékek és a növényi táplálékok - a leghatásosabbak a vesekő elleni harcban, mutatta ki a tanulmány. Az eredmények azt sugallják, hogy a DASH-diéta segíthet megelőzni az újabb vesekő megjelenését is, mondták el a kutatók.

A tanulmány a Clinical Journal of the American Society of Nephrology folyóiratban lesz olvasható. "Hisszük, hogy eredményeink fontosak a DASH-diéta vesekő kiújulására kifejtett hatását vizsgáló kutatások körében" - nyilatkozta Dr. Eric Taylor a folyóirat egyik sajtóközleményében.

Forrás: Medipress hírszolgálat

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.