A kávé koffein nélkül is jó a cukorbetegség ellen

Kínai kutatók kimutatták, hogy a kávéfogyasztás segít csökkenteni a cukorbetegség kockázatát.

Tanulmányukból az derül ki, hogy az italban lévő három vegyület meggátolja egy bizonyos fehérje toxikus felgyülemlését, amely a hosszú távú betegség kialakulását.

A 2-es típusú diabétesz akkor alakul ki, amikor a szervezet által termelt inzulin nem képes megfelelő mértékben kifejteni vércukorszint-csökkentő hatását. A kávékivonatokról az is kiderült, hogy megakadályozzák az inzulintermelő sejtek pusztulását. A kutatók úgy vélik, hogy a kávékivonat (koffein, kávésav és klorogénsav) hatékonyabb gyógyszerek kifejlesztéséhez is hozzásegíthet.

A kutatás vezetője, Kun Huang, a Huazhong Egyetem kutatója elmondta, a kávéban három vegyületet találtak, amelyek visszafordíthatják ezt a toxikus folyamatot, és megmagyarázzák, miért áll összefüggésben a kávéfogyasztás és a 2-es típusú diabétesz csökkent kockázata.

A laboratóriumi vizsgálatokban mind a három összetevő pozitív hatást gyakorolt, de a három közül a koffein bizonyult a legkevésbé hatékonynak. Huang éppen ezért úgy véli, hogy a koffeinmentes kávé még a rendes kávénál is előnyösebb lehet. A koffeinmentes kávéban ugyanis nagyobb százalékban fordul elő kávésav és klorogénsav, mint a rendes kávéban, míg a koffein szintje sokkal alacsonyabb.

A Journal of Agricultural and Food Chemistry szaklapban megjelent tanulmány azokat a korábbi kutatásokat erősíti meg, amelyekből az derült ki, hogy a naponta legalább négy csésze kávét fogyasztó személyekben 50 százalékkal alacsonyabb a 2-es típusú diabétesz kockázata.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +29 °C
Minimum: +17 °C

Nagyrészt felhőtlen, napos, száraz időre van kilátás, ugyanakkor a nyugati, délnyugati határszélen kisebb körzetekben időszakosan több lehet a gomolyfelhő, csapadékra azonban ezekből sem kell számítani. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon és Borsodban olykor erős lökések. Késő estére általában 16 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.