Tovább élhetünk a kamillateától?

A kamillatea hatása miatt hosszabb ideig élhetnek a nők, állítja egy amerikai kutatás.

Mit tud a kamilla?

A The Gerontologist szaklapban megjelent kutatás azt állítja: a kamilla fogyasztása 29%-kal csökkenti a korai halál lehetőségét (bármely betegséggel kapcsolatban), ez viszont csak a nőkre igaz , a férfiak valamilyen okból kifolyólag nem részesülnek ebben az előnyben, a kutatók még nem tudják megmondani, miért - írta korábban a Daily Mail.

Ismerd meg a gyógynövényeket! Fűben, fában orvosság - tartja a mondás. Kattintson! A The University of Texas kutatói hét évig figyelték a világ egyik legrégibb és legjobban elterjedt (és egyben legjobban is dokumentált) gyógynövényének hatását közel 1700 emberen (férfiakon és nőkön egyaránt) öt délnyugat-amerikai államban: a megfigyeltek 14%-a fogyasztott kamillateát rendszeresen.

Tovább élhetünk a kamillateától?
Tényleg tovább élhetnek a nők a kamillateától?

Miben segít a kamillatea rendszeres fogyasztása?

Az adatok egyértelműen ahhoz a végkövetkeztéshez vezettek, hogy a kamillatea rendszeres fogyasztása 29%-kal csökkenti a korai halál esélyét minden betegséggel kapcsolatban. Mindezen viszony még akkor is fennállt, amikor a kutatók a demográfiai különbségekkel, meglévő betegségekkel, valamint életviteli feltételekkel is kalkuláltak. Meglepő módon azonban a férfiaknál ez az egészségvédő hatás nem érvényesült.

A kísérletben résztvevő Dr. Bret Howrey professzorhelyettes hozzátette: nem képesek még megmagyarázni a nemek között fellépő különbséget - az biztos csak, hogy a nők általánosságban több kamillateát isznak a férfiaknál. Első körben csak olyan magyarázatra képesek gondolni, hogy a délkeleti államokban még mindig tartják magukat a tradicionális nemi szerepek, a nők jobban figyelnek a háztartásra és a család egészségére és emiatt a gyógynövényeket is sokkal gyakrabban használják.

A kamilla egészségjavító hatása természetesen nem számít újdonságnak: az elmúlt évek kutatásai szerint magas vércukor, felkavarodott gyomor vagy idegesség kezelésére tökéletes, de a cukorbetegség egyes komplikációt is lehet vele kezelni: egyúttal csökkenti a koleszterinszintet, gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatású is egyben - tudatta a Daily Mail .

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Túlnyomóan felhőtlen vagy derült, napos időben lesz részünk, de az északkeleti, keleti tájakon kevés fátyol- és gomolyfelhő lehet az égen. Csapadék nem lesz. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is előfordulhat. A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 27 és 31 fok között alakul. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.