Halolajat mindenkinek!

A legújabb kutatás szerint az omega-3 zsírsavakban gazdag halolajok ellensúlyozhatják a magas zsírtartalmú egészségtelen ételek negatív hatásait.

Több mint egy évtizedes kutatás bizonyítja, hogy a magas zsírtartalmú étrend a neurogenezis, vagyis az új idegsejtek létrehozásának gátlása révén hat károsan az agyra. A Liverpooli Egyetem kutatói most kimutatták, hogy az omega-3 zsírsavakban gazdag élelmiszerek, köztük a halolajok a táplálkozást, tanulást és a memóriát szabályozó agyi terület stimulálásával megelőzhetik ezt a káros hatást.

10 tipp az egészségesebb életért!A kutatók Dr. Lucy Pickavance vezetésével eredetileg az omega-3 zsírsavak lehetséges szerepét vizsgálták a fogyásban. A szakirodalomban fellelhető 185 tanulmány elemzése ugyan nem mutatott közvetlen összefüggést ezzel a folyamattal, az viszont kiderült, hogy az omega-3 zsírsavak jelentős szerepet játszanak a magas zsírtartalmú ételek által okozott agykárosodás visszafordításában.

"A testsúlyt számos tényező befolyásolja, és ezek közül az egyik legfontosabb a fogyasztott tápanyagok" - magyarázták a szakértők. "Az egészségtelen ételekben fellelhető bizonyos makrotápanyagok, például a finomított cukrok és telített zsírok túlzott mennyisége hízáshoz vezethet, gátolhatja az anyagcserét, sőt még a mentális feldolgozásra is hatást gyakorolhat. Ezek a változások az agy szerkezetében is láthatók, beleértve az új idegsejtek létrehozásának képességében, ami összefüggésbe hozza az elhízást a neurodegeneratív betegségekkel.

A kutatások azt mutatják, hogy magas zsírtartalmú étrend fogyasztása esetén azok a hormonok, amelyek étkezés után szabadulnak fel a test szöveteiből a véráramba, és amelyek az idegsejteket védik, és azok növekedését serkentik, a gyulladásos molekulák és a trigliceridek megnövekedett vérszintje miatt nem tudnak bejutni az agyba. Az idegek növekedését stimuláló molekulák szintje is lecsökken. Az állatkísérletekből azonban az derült ki, hogy az omega-3 zsírsavak a gyulladásos molekulák gátlása és a trigliceridek elfojtása révén helyreállítják a normális működést, és visszaállítják a normális szintre ezeket a növekedési faktorokat.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Túlnyomóan felhőtlen vagy derült, napos időben lesz részünk, de az északkeleti, keleti tájakon kevés fátyol- és gomolyfelhő lehet az égen. Csapadék nem lesz. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is előfordulhat. A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 27 és 31 fok között alakul. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.