Kevésbé hízik a jóevő gyerek?

Görög kutatók megállapították, hogy azok a gyerekek - és különösen a fiúk -, akik a hagyományos napi háromszori főétkezés helyett többször esznek a nap folyamán, kevésbé híznak el, és átlagosan 22 százalékkal kisebb valószínűséggel lesznek súlyproblémáik.

A Pediatrics című lapban közzétett vizsgálat során Panagiota Kaisari és az athéni Harokopio Egyetemen dolgozó munkatársai 11 korábbi tanulmányt néztek át, és arra a következtetésre jutottak, hogy a súlyszabályozás szempontjából jobb a többszöri kis mennyiségű étkezés. A vizsgálat során közel 19 ezer két és tizenkilenc év közötti gyerek adatait vették számba, és elsősorban azokat hasonlították össze, akik naponta háromnál többször, illetve akik ennél ritkábban étkeztek. Miután még alaposabban átnézték az adatokat, azt is leszűrték, hogy a megállapításaik elsősorban a fiúkra igazak, a lányokra kevésbé, ám magyarázatot minderre nem találtak.

Alison Field, a Harvard Egyetem Orvosi Karának munkatársa - aki a kutatásban nem vett részt - nem tartja kellően megalapozottnak a vizsgálatot, mivel a 11 korábbi tanulmány mind egy időben készült, és nem derül ki belőlük, hogy a vizsgált gyerekek egy része már eleve túlsúllyal küzdött-e, és egyesek nem azután kezdtek-e el ritkábban enni, hogy már elhíztak.

A szakember hozzátette, elképzelhető persze az is, hogy a gyakoribb étkezés gyorsítja az anyagcserét, ami szintén segít a hízás elkerülésében, összességében azonban arra kellene a hangsúlyt fektetni, hogy minél egészségesebb ételek kerüljenek a gyerekek asztalára, vagyis nem a mennyiség, hanem a minőség a lényeg.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Túlnyomóan felhőtlen vagy derült, napos időben lesz részünk, de az északkeleti, keleti tájakon kevés fátyol- és gomolyfelhő lehet az égen. Csapadék nem lesz. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is előfordulhat. A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 27 és 31 fok között alakul. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.