Veserákot okozhatnak a vörös húsok?

Egy nagyszabású amerikai kutatás szerint azokra az emberekre, akik sok vörös húst fogyasztanak, a veserák megnövekedett kockázata leselkedik.

North Texas Egyetem kutatói szerint azokban a középkorú felnőttekben, akik a legtöbb vörös húst fogyasztották, 19 százalékkal nagyobb valószínűséggel mutatnak ki veserákot, mint azokban, akik a legkevesebbet fogyasztották. A grillezett húsokban lévő vegyületek nagyobb mennyiségű fogyasztását is a betegség megnövekedett kockázatával hozták összefüggésbe.

A vörös húsok fontos vasutánpótlással szolgálnak, és sok fehérjét tartalmaznak, ezért a veserákkal fennálló összefüggés miatt nem szabad teljesen felhagyni a fogyasztásukkal. Az a legjobb ötlet, ha az étrendi ajánlások betartása mellett korlátozott mennyiségű vörös húst eszünk.

Az amerikai ajánlások szerint korlátozni kell a zsírdús élelmiszerek, köztük a feldolgozott élelmiszerek fogyasztását, és több sovány húst és szárnyast, valamint tengeri ételeket és dióféléket kell fogyasztani. A vörös húsok nagy mennyiségű fogyasztása még ha nem is vezet feltétlenül a veserák kialakulásához, egy sor más betegség kockázatát is növeli.

A kutatás azokban, naponta 0,12 kg vörös húst ettek, 19 százalékkal magasabb volt a veserák kialakulásának kockázata, mint a legkevesebb vörös húst fogyasztókban.

A kutatás eredményei nem bizonyítják, hogy a vörös hús fogyasztása, illetve az ilyen húsok bizonyos fajta elkészítési módjai okoznák a veserákot. Sőt, vannak olyanok is, akik sok vörös húst fogyasztanak, mégsem alakul ki bennük veserák, míg másokban, akik alig esznek ilyen húst, igen. A szakértők úgy vélik, további kutatásokra lesz szükség annak kiderítésére, miért áll összefüggésben a vörös hús fogyasztása a veserák bizonyos típusaival, míg más típusokkal nem mutatható ki ilyen összefüggés. Addig is a legbiztosabb, ha kerüljük az olyan húsok fogyasztását, amelyek elkészítéskor nyílt láng vagy forró sütőfelület behatásának vannak kitéve.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.