Tévhit, hogy a gyümölcslé egészséges

Napi egy pohár cukros narancslé is növeli a magas vérnyomás kockázatát. Jobban járunk, ha inkább vizet iszunk?

Már egyetlen pohár gyümölcslé is növeli a szívroham és a szívgörcs kockázatát - derül ki egy friss kutatásból, amely megcáfolja a tévhitet, miszerint a folyadékpótlás ezen módja egészséges. Ez a mennyiség akár hét teáskanál cukrot is rejthet.

Egy új kutatásban bebizonyították, hogy a grapefruitlétől lefogytak - a kövér egerek. Mi a hatás lényege, és vajon embereknél is alkalmazható-e? - kattintson, és megtudhatja ! A rendszeres gyümölcsléfogyasztók vérnyomása jelentősen magasabb azokénál, akik csak alkalmanként isznak belőle - állítják a szakértők. A nedű miatt megnövekszik a központi vérnyomás, ami többek között megemeli a szívroham és a szívgörcs kockázatát.

Az ausztrál Swinburne Műszaki Egyetem munkatársai az aortában, tehát a szív nagy artériájában mérték a vizsgálatban résztvevők vérnyomását . A szív innen pumpálja az oxigéndús vért szerte a testbe.

"Általánosan elterjedt tévhit, hogy a gyümölcslé egészséges. Noha valóban lehetnek benne létfontosságú vitaminok, emellett gyakran rengeteg cukrot és túl kevés rostot tartalmaznak. A gyakori fogyasztásuk tehát hozzájárul a szélsőségesen magas cukorbevitelhez , ami egyébként is jellemző a nyugati társadalmak táplálkozási kultúrájára. A jelenség növeli a magas vérnyomás és a szív-érrendszeri problémák kockázatát - magyarázta a tanulmánynál szerzőként közreműködő Dr. Matthew Pase.

A gyümölcslé is nagyon sok cukrot tartalmaz

Egy 250 milliliteres pohárnyi gyümölcslé átlagosan 115 kalóriát és hét teáskanál cukrot tartalmaz, míg egy doboz kóla 139 kalóriát. A különbség tehát elenyésző.

A gyümölcslevet a gyermekek fogainak romlásáért is felelőssé teszik. Ugyancsak jellemző a nyugati társadalmakra, hogy minden nyolcadik kicsinek szuvasodik a foga hároméves korára. A probléma forrása lehet, hogy a jóhiszemű szülők palackszámra adják csemetéiknek az italt, noha az egész család jobban járna, ha vizet innának.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása szerint hat teáskanálnyi a naponta ajánlott maximális cukormennyiség.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.