Reggeli előtt ezért nem jó kávézni

Ha önnek is az az első dolga, hogy felkelés után elkortyol egy finom csésze kávét, akkor megnyugtatjuk, nincs egyedül: a világ több millió kávéfogyasztójának jelentős része hasonlóképpen kezdi a napot. Egészségünk érdekében azonban okosabban tesszük, ha a jövőben nem ragaszkodunk ehhez a szokáshoz.

A reggeli előtt elfogyasztott kávé ugyanis ronthatja a szervezet vércukorszint-szabályozó képességét - derült ki egy friss kutatásból , amelyet a University of Bath szakemberei végeztek. A vizsgálat során arra keresték a választ, hogy a rossz minőségű alvás és a reggeli kávéfogyasztás hogyan befolyásol bizonyos, az anyagcsere-folyamatok működését mutató laborértékeket. Az analízis összesen 29 alany részvételével - nőket és férfiakat egyaránt bevontak - folyt, három különböző alkalommal.

Kiderült, melyik kávé a legegészségesebb - részletek itt .

Először az alanyok, miután túl voltak egy zavartalan éjszakán, a felkelést követően rögtön megittak egy cukros italt (ami kb. annyi kalóriát tartalmazott, mint egy átlagos reggeli). A második este már nyugtalanabbul aludtak, a kutatók ugyanis óránként kb. öt percre felkeltették őket. Reggel azonban ugyanúgy az volt az első dolguk a résztvevőknek, hogy elfogyasszák a cukros italt. Utolsó alkalommal újabb kellemetlen éjszaka várt rájuk, reggel viszont fél órával a cukros ital előtt egy erős feketekávét szürcsöltek el.

Árthatunk magunknak, ha reggeli előtt isszuk meg a kávét.
Árthatunk magunknak, ha reggeli előtt isszuk meg a kávét. Fotó: Getty Images

A kutatók a három teszt mindegyikénél vért vettek a résztvevőktől, hogy megvizsgálhassák a már említett laborparamétereket. Az eredmények alapján pedig arra jutottak, hogy ha felkelés után rögtön kávéval kezdünk - tehát úgy isszuk meg, hogy előtt nem reggeliztünk -, az negatívan befolyásolja a szervezet vércukorszint-szabályozó képességét. Öröm az ürömben, hogy ugyanez nem volt elmondható a rossz éjszakai alvásról.

Inkább reggeli után kávézzunk

A University of Bath professzora, James Betts leszögezte: rengetegen kávéznak rögtön ébredés után, ráadásul minél fáradtabbnak érezzük magunkat, annál erősebben készítjük el az éltető nedűt. A kutatás eredményeit kiemelten fontosnak ítélte, hiszen - mint mondta - rávilágítanak, hogyan befolyásolja a kávé az anyagcserét és a vércukorszint-szabályozást. "Ennek ellenére sem kell leszokni a reggeli kávézásról, egyszerűen csak együnk valamit, és utána kortyoljuk el az adagunkat" - tanácsolja.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +12 °C

Túlnyomóan felhőtlen, napos időre számíthatunk, keleten képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A keleties irányú szél csak az Észak-Alföld térségében élénkülhet meg.A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 30 és 33 fok között alakul. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.