Ezért együnk csokit

Csökkenhet a szív- és érrendszeri betegségek kockázata, ha csokoládét eszünk - vélik az Aberdeeni Egyetem szakemberei. Kutatásuk azonban nem állapított meg közvetlen kapcsolatot a kakaó és az artériák egészsége között.

Korábban számos tanulmány talált összefüggést a fekete csokoládé fogyasztása és a szív- és érrendszer jobb állapota között, ám világos ok-okozati összefüggést nem tártak még fel.

Próbálja ki a csokifondüt! Kattintson a receptért! A Heart című brit kardiológiai folyóirat online kiadásában megjelent újabb tanulmány készítői, az Aberdeeni Egyetem kutatói körülbelül 25 ezer norfolki nőnél és férfinél vizsgálták meg a csokievés és a szívbetegség közötti kapcsolatot, ezután átlagosan egy évtizeden át kísérték őket figyelemmel.

Összefüggésbe hozták a fogyasztott csokoládé mennyiségét, amelyről a résztvevők maguk számoltak be, valamint a koleszterinszintet, a szívroham és az agyi érkatasztrófák előfordulását. Eredményeik alapján statisztikailag azok között fordult elő a legkevesebb szívbetegség, akik - bevallásuk szerint - a legtöbb csokoládét ették.

A csokoládé csökkenti a szívbetegségek kockázatát

"A tanulmány szerint a jelentős csokoládéfogyasztás, amely akár napi 100 gramm fölé is emelkedhet, összefüggést mutat a szívkoszorúerek és az agyi erek betegségeivel" – írták a kutatók.

A munka szerzői azt is hozzátették, hogy a legtöbb csokievést bevalló résztvevők átlagosan fiatalabbak, vékonyabbak, egészségesebbek voltak és többet is sportoltak. Lehetséges tehát, hogy nem annyira csokoládé , mint inkább az életmód az, ami miatt ennél a csoportnál kisebb volt a szív- és érrendszeri zavarok esélye.

A kutatók azt is megjegyezték, hogy akik tudnak a szívbetegségre való hajlamukról , feltehetően korlátozzák a csokoládéfogyasztásukat, hogy egészségesebb életet éljenek.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +32 °C
Minimum: +15 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Késő estére általában 16 és 28 fok közé hűl le a levegő. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.