Érdemes étcsokoládét enni

Az étcsokoládé nagyszerű tápanyag a bélben élő jótékony hatású baktériumoknak, melyek így olyan gyulladáscsökkentő vegyületeket állítanak elő, melyek hozzájárulnak a szív és az erek egészségéhez.

A jó minőségű, magas kakaótartalmú étcsokoládé nemcsak isteni csemege, de az egészségünkre is jó hatással van - ezt már több kutatás is bizonyította -, mert a benne lévő, flavonoidoknak nevezett antioxidánsok védik a sejtjeinket. Kutatások szerint azonban a csokoládé a bélben található baktériumflórán keresztül is befolyásolja a szervezetünk működését.

Étcsokoládét a koleszterinproblémákra? Igen! A Louisiana State University szakemberei megállapították, hogy a bélflóra "jó" baktériumai számára a csokoládé nagyszerű tápanyag, melyből a baktériumok nagy mennyiségben képesek gyulladáscsökkentő vegyületeket előállítani. "A csokoládéban, pontosabban a kakaóban két olyan anyag is található az élelmi rostok mellett, melyeket a bélben található baktériumok fermentálnak, vagyis kisebb, jobban felszívódó molekulákra bontanak fel. Ezek az anyagok a catechin és a epicatechin nevet viselik" - mondta dr. John Finley, a kutatás vezetője.

Az étcsokoládé egy természetes prebiotikum

Az étcsokoládé egy természetes prebiotikum "A csokoládé éppen ezért természetes prebiotikumként működik, vagyis a fogyasztása hozzájárul a baktériumflóra egyensúlyának megőrzéséhez. Ráadásul a baktériumok által előállított végtermék gyulladáscsökkentő hatású, és különösen jót tesz a szívnek és az érrendszernek. A csokoládé fogyasztásának van még egy előnye: a jótékony hatású baktériumok elszaporodnak és kiszorítják azokat a nem kívánt baktériumokat, melyek betegségeket vagy diszkomfort-érzést, hasfájást, puffadást okoznak."

Dr. Finley azt tanácsolja, hogy az étcsokoládét fogyasszuk antioxidánsokban gazdag gyümölcsökkel (például gránátalmával vagy áfonyával ), hogy a kedvező hatásokat maximalizálhassuk.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.