A koffein ezért egészséges

A kávérajongóknak jó hír, hogy a koffeinnek számos pozitív egészségügyi hatást tulajdonítanak a kutatók. Koffein egyébként a matéban, a tealevelekben, a guaranában és a kakaóban is van, így nem csak a kávéimádók élvezhetik a koffein előnyeit.

Segíthet megelőzni a Parkinson-kór kialakulását

A Journal of The American Medical Association című szaklapban jelentek meg annak a kutatásnak az eredményei, amely szerint a rendszeres kávéfogyasztók között kisebb számban fordulnak elő Parkinson-kórosok.

Segíthet megelőzni az Alzheimer-kór kialakulását

A Neurobiology of Aging című szaklapban publikálták annak a kutatásnak az eredményeit, amely szerint állatkísérletek során az Alzheimer-kórban szenvedő állatok kezelésében jó eredményeket értek el koffeinnel. A jövőben emberek bevonásával folytatják majd a munkát.

Így lehet egészségesebb a kávé - részletek !

Segíthet védeni az agyat

Az Illinois Egyetem kutatói szerint a koffein képes blokkolni olyan agyi információkat, amelyeket agybetegségek kifejlődésével hoztak összefüggésbe.

Segíthet megelőzni a Parkinson-kór kialakulását
Segíthet megelőzni a Parkinson-kór kialakulását

Gyulladáscsökkentő hatású

A szervezetben lappangó gyulladások számos krónikus betegség kialakulásával kapcsolatba hozhatók, éppen ezért minden, ami gyulladáscsökkentő hatású, hasznos az egészség szempontjából. Szerencsére a koffein is éppen ilyen - egy kutatás szerint a rendszeres koffeinbevitel különösen akkor hasznos, ha gyakori testmozgással is párosul.

Csökkentheti a depresszió kialakulásának esélyét

Ebben az esetben a mértékletességen nagy hangsúly van, de több kutatás is igazolta, hogy a rendszeres, de kis mennyiségű koffeinfogyasztás hozzájárulhat a depresszió kialakulásának megelőzéséhez. Kedélybetegek számára tehát kifejezetten jót tehet napi egy csésze nem túl erős kávé.

Védi a szívet

Kutatások szerint a mértékletes, de rendszeres kávéfogyasztás csökkentheti a szívbetegségek kialakulásának esélyét - bár egyelőre még nem teljesen tiszta, hogy ez csak a koffeintartalmának vagy a benne lévő egyéb anyagoknak is köszönhető.

Forrás: care2.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul, míg késő estére 18 és 25 fok közé hűl le a levegő. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.