Leszokott? Szedjen E-vitamint!

Egy speciális típusú E-vitamin étrend-kiegészítő szerint felgyorsíthatja a leszokással összefüggő pozitív egészségügyi hatásokat.

A bostoni Kísérleti Biológia 2013 konferencián közzétett szűk körű kutatás azt mutatta, hogy a hozzáadott E-vitaminnal összefüggő érfunkció javulás átszámítva a szív-érrendszeri megbetegedések későbbi kockázatának körülbelül 19 százalékos csökkenését eredményezi.

A kutatás során dohányosokat kértek fel arra, hogy hét napra függesszék fel a dohányzást. A kísérlet előtt és után is mérték a vérben lévő gyulladásos markereket és az érfunkciót. Hét dohányfüstmentes nap után az alanyokban az érfunkció átlagosan 2,8 százalékos javulását mutatták ki. Ráadásul azok a résztvevők, akik a leszokás mellett még az E-vitamin gamma-tokoferol típusát is szedték, az érfunkció további 1,5 százalékos javulását tapasztaltak.

Annak ellenére, hogy ezek a változások első hallásra elenyészőnek tűnhetnek, a korábbi széleskörű kutatások azt mutatták, hogy az érfunkció, vagyis az erek tágulási képességének minden egyszázalékos javulása a szívbetegség idősebb kori kockázatának 13 százalékos csökkenésének feleltethető meg.

A kutatást vezető Richard Bruno, az Ohiói Állami Egyetem munkatársa elmondta, hogy bár a gamma-tokoferol szedése biztonságos, további, nagyobb szabású kutatásokra lesz szükség a dohányzásról való leszokással kapcsolatos étrendi ajánlások meghatározásához. A szakértő elmondta, hogy az amerikai étrend bővelkedik gamma-tokoferolban, de kalóriaszegény forrásokból nehéz hozzájutni. Étrendi forrásai közé tartozik a szójabab, a repce és néhány egyéb növényi olaj, valamint az olyan diófélék, mint a pisztácia, a kesudió és a mogyoró. A nagy mennyiségű gamma-tokoferolt tartalmazó étrend-kiegészítőket speciális bioboltokban lehet megvásárolni.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Nagyrészt felhőtlen, napos, száraz időre van kilátás, ugyanakkor a nyugati, délnyugati határszélen kisebb körzetekben időszakosan több lehet a gomolyfelhő, csapadékra azonban ezekből sem kell számítani. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon és Borsodban olykor erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 26 és 32 fok között várható. Késő estére általában 16 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.