Ételek, melyek segítenek teherbe esni

A gyermekvállalást tervezgető párok az étrendjükkel is elősegíthetik a megtermékenyülést. Mit javasolt ilyenkor fogyasztani, és mely ételek kerülendőek?

Ha valaki gyereket szeretne, sok mindent hajlandó megtenni annak érdekében, hogy valóra váljon a vágya. Az American Journal of Obstetrics & Gynecology nevű szaklapban jelent meg a tanulmány, amely szerint vannak ételek, amelyek kifejezetten megnövelhetik a fogantatás esélyeit.

11 termékenységi mítosz A teherbeesésért gyakran sok mindent meg kell tenni, ezért nem árt, ha tisztán látja a dolgokat, és alábbi írásunk segítségével eloszlat néhány tévhitet - kattintson !

Bár túlzás lenne "termékenységi diétának" nevezni a táplálkozási módszert, a tanulmány sokat segíthet, hogy olyan étrendet állíthassunk össze magunknak, amely valóban segítséget nyújthat abban, hogy megnöveljük a fogantatás esélyeit.

Ételek, melyek befolyásolják a teherbeesést

Természetesen a táplálkozás mellett számos tényező szerepet játszik abban, hogy milyen valószínűséggel tudunk teherbe esni. Ilyen például az életkor, az egészségi állapot, az esetleges betegségek és a testsúly is. És persze számos nő van, aki képes minden különösebb erőfeszítés nélkül megfoganni. Ugyanakkor a tanulmány talált összefüggéseket bizonyos ételek gyakori fogyasztása és a teherbeesés valószínűsége között.

Az étrend is befolyásolhatja a teherbe esés valószínűségét
Az étrend is befolyásolhatja a teherbeesés valószínűségét

A termékenységet növelő ételek közé tartoznak például a zsírosabb húsú halak, mint a tonhal, vagy a lazac . Szintén hasznos a dió, a szója, illetve a szójabab, a halolaj, és általánosságban a legtöbb tengeri étel. Jót tesz továbbá a baromfihús, a teljes kiőrlésű gabonafélékből készült élelmiszerek, valamint a zöldségek és a gyümölcsök fogyasztása is. Ezek a nőket termékenyebbé tehetik, férfiak esetében pedig javíthatnak a sperma minőségén. A folsav tartalmú táplálékkiegészítők szedése is sokat segíthet.

Ételek, amelyek nem tesznek jót

Ugyanakkor olyan ételek is vannak, amelyek nem feltétlenül tesznek jót azoknak, akik minél hamarabb gyermeket szeretnének. Ilyenek a sajtok, a tojássárgája, a D-vitaminnal dúsított gabonapelyhek, illetve az antioxidánsokat tartalmazó táplálékkiegészítők. Fontos továbbá, hogy a koffeint, illetve alkoholt tartalmazó italokat csak mértékkel fogyasszuk.

Forrás: womenshealthmag.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +12 °C

Túlnyomóan felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak keleten képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A keleties irányú szél csak az Észak-Alföld térségében élénkülhet meg.A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 30 és 33 fok között alakul. Késő este általában 15, 23 fok várható. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.