Gyógyszerek nélkül is csökkenthető a vérnyomás

A krónikus magas vérnyomás számos betegség rizikóját megnöveli: ilyen a szívbetegség, az aneurizma, a vesebaj vagy éppen a stroke. Ha nem veszélyesen magasak az értékeink, akkor érdemes természetes módszerekkel csökkenteni a vérnyomást.

A mozgás fontossága mindenképpen kiemelendő. Nem kell nagy dolgokra gondolni: már a rendszeres tempós séta is is rengeteget segíthet. Naponta 30 percnyi (a hét lehető legtöbb napján végzet) lendületes séta (amelytől kimelegszünk és felgyorsul a pulzusunk) bizonyítottan képes mérhetően csökkenteni a vérnyomást. Növeljük rendszeresen a terhelést! Emellett érdemes rendszeresen űzni valami olyan mozgásformát is, amelyben kifejezetten a légzésre kell koncentrálni. A jóga vagy a tai chi ilyen, de már az is elég lehet, ha elsajátítjuk a hasi légzés helyes technikáját, és mindennap reggel, illetve este 5 percen át légzőgyakorlatokat végzünk. Az ülőmunkában dolgozóknak pedig létfontosságú, hogy minden órában legalább öt percre felálljanak az asztaluktól és járjanak egy rövidet. Már ez az apróság is rengeteget számít a vérnyomás szempontjából.

Gyógyszerek nélkül is csökkenthető a vérnyomás
Gyógyszerek nélkül is csökkenthető a vérnyomás (Fotó: 123rf)

Az étkezésünkbe érdemes minél több káliumban gazdag ételt beépíteni - ebből az ásványi anyagból 4700 milligramm a napi ajánlott bevitel. Ilyen étel az édesburgonya, a paradicsom, a banán, a bab, a borsó, a sárgadinnye, illetve az aszalt gyümölcsök. Meglepő módon az étcsokifogyasztás is jót tehet, mivel e finomság magas flavonoidtartalma segít az ereket rugalmasabban tartani. Lényeg, hogy mindig olyan fajtát válasszunk, amelynek legalább 70 százalékos a kakaótartalma, és minél kevesebb cukrot tartalmazzon! A nitrátban gazdag táplálkozás is előnyös, mivel a nitrátot a szervezet nitrogén-monoxiddá alakítja, amely segít ellazítani az ereket. Egy 2015-ös brit tanulmány szerint akik egy hónapon át mindennap ittak céklalevet - amely nitrátban igen gazdag -, mérhetően csökkent a vérnyomásuk. A céklán kívül pedig még a leveles zöldekben, például a spenótban is sok a nitrát, ezért érdemes lehet ezeket mindig hozzáadni a reggeli turmixunkhoz.

Kezeletlen magas vérnyomás: ilyen bajt okozhat - részletek !

Kávérajongóknak érdemes lehet áttérni a koffeinmentes verzióra, mivel a Duke Egyetem kutatása szerint napi 500 miligramm koffein elfogyasztása már mérhetően és tartósan megemeli a vérnyomást. Természetesen nem szabad elfelejteni, hogy nagyobb mennyiségű koffein nemcsak a kávéban, hanem a kólaitalokban, a teákban, illetve az eneregiaitalokban is található, sőt a kakakóban, a csokoládéban is van némi. A mértékletes teafogyasztásról ugyanakkor nem érdemes leszokni. A hibiszkusztea például olyan fitokemikáliákat tartalmaz, amelyek bizonyítottan segíthetnek csökkenteni a vérnyomást - napi 2-3 csészével érdemes hát fogyasztani belőle.

Meglepő módon a zenehallgatás is segíthet - feltéve, ha a megfelelő muzsikát választjuk. A Firenzei Egyetem kutatása szerint a legjobb vérnyomáscsökkentőnek a klasszikus, a kelta, illetve az indiai zene számít. Napi fél óra zenehallgatás némi tudatos légzéssel kísérve már egy hónap alatt mérhetően lejjebb viszi a vérnyomást.

Forrás: menshealth.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Túlnyomóan felhőtlen vagy derült, napos időben lesz részünk, de az északkeleti, keleti tájakon kevés fátyol- és gomolyfelhő lehet az égen. Csapadék nem lesz. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is előfordulhat. A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 27 és 31 fok között alakul. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.