Agyunkat is pusztítják az üdítők

A cukros-szénsavas üdítők rendszeres fogyasztása "hiperaktivitáshoz" vezet. Hosszú távon visszafordíthatatlanul megváltoztatja "fehérjék százainak" működését az agyban. A változás hasonlít ahhoz, ami az Alzheimer-kórban szenvedőknél játszódik le.

A kísérlet patkányokon történt, de az ausztrál kutatók szerint bizonyítékul szolgál arra, hogy a túlzott cukorbevitelnek milyen súlyos következményei vannak. "A legnyugatibb társadalmakban riasztó mértékben növekszik a cukorral édesített üdítőitalok fogyasztása. Olyannyira, hogy a felnőttek jelentős részénél a napi kalóriabevitel lényeges hányadát adja. Eredményeink alapján ezek víz helyett történő fogyasztása hosszú távon megváltoztatja a viselkedést és az agy kémiai folyamatait. Aki szomjas, igyon inkább vizet! Az üdítőket csak mértékkel szabad élvezni" - mondta Jane Franklin, a sydney-i Macquarie Egyetem szakértője.

A csontritkulás , a hasnyálmirigy- vagy prosztatarák, az izomgyengeség vagy a bénulás. Ez a legfrissebb kutatás azonban az agyra fókuszált. Franklin és csapata olyan patkányokat hasonlított össze a kísérlet során, amelyek egy hónapon keresztül cukrozott vizet ittak, olyanokkal, amelyek normális vizet kaptak.

Veszélyes az üdítőfogyasztás

A szukrózzal ízesített víz körülbelül ugyanolyan arányban tartalmazott cukrot, mint az üdítőitalok. Az ilyet fogyasztó állatok hiperaktívvá váltak, és az agyuk egyetlen területéről vett szövetminta alapján csaknem 300 fehérjében mutatott eltérést.

"Széleskörű szakirodalom áll rendelkezésre a cukros üdítők és a szív-érrendszeri problémák közötti összefüggés taglalására, csakúgy, mint az elhízás és a diabétesz vonatkozásában, de a mentális egészségre, illetve az agysejtekre annál kevesebb összpontosított eddig" - magyarázták a kutatók az Idegtudományi Társaság éves konferenciáján.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.