Koronavírus: ilyenkor nagyobb eséllyel lehet végzetes

Egy friss tanulmány összefüggést talált a D-vitamin szintje és a COVID-19 miatti halálozások között.

A D-vitamin mítosza: tényleg mindent megelőz? Kattintson ide cikkünkért.

A koronavírusról mostanra számos információ áll a tudósok rendelkezésére, de még mindig sok olyan részlet akad, amelyről nem tudnak eleget, illetve amely további vizsgálatokra vár. Több kutatás vizsgálta a közelmúltban is például a D-vitamin szerepét, egy friss brit tanulmány szerzői pedig azt írják, kapcsolatot is találtak az alacsony D-vitamin-szint és a vírus miatt bekövetkezett elhalálozások között.

Egy friss tanulmány összefüggést talált a D-vitamin szintje és a vírus miatti halálozások közt.
Egy friss tanulmány összefüggést talált a D-vitamin szintje és a vírus miatti halálozások között. Fotó: Getty Images

Veszélyben az északi országok lakói és az idősek

A kutatók húsz európai ország átlagos D-vitamin-szintjét vetették össze a halálozási adatokkal, és arra az eredményre jutottak, hogy azok az emberek, akiknek alacsony a D-vitamin-szintje, nagyobb arányban halnak bele a koronavírus-fertőzésbe. A kevesebb napfényben részesülő északi országok lakói a legveszélyeztetettebbek, továbbá a svájci, spanyol és olasz idősek. A tanulmány szerzői kiemelték, hogy az idősek egyébként is a legveszélyeztetettebb csoportba tartoznak, és egyben az ő korosztályuk körében az egyik leggyakoribb a D-vitamin-hiány is. Ugyanakkor felhívták a figyelmet, hogy ez a vitamin nemcsak napsütéssel pótolható, hanem ételekkel , illetve étrend-kiegészítők szedésével is.

Több okból is érdemes rendszeresen szedni

Egy korábbi kutatás azt sugallja, hogy a D-vitamin egészséges szintje hozzájárulhat a légúti fertőzések kockázatának csökkentéséhez. Egy másik tanulmány, amit Írország legrégebbi egyeteme, a dublini Trinity College kutatói jegyeznek, szintén arra jutott, hogy ez a vitamin kritikus szerepet játszik a légúti fertőzések megelőzésében, valamint az immunrendszer fertőzésekre adott válaszreakciójának felerősítésében. A tudósok azt írták, hogy a D-vitamint rendszeresen szedő alanyoknál felére csökkent a mellkasi fertőzések kockázata.

Forrás: nypost.com

Elfogyott a szabadság, ki lesz a gyerekekkel a nyári szünetben? - olvassa el a részleteket az nlc.hu cikkében .

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +29 °C
Minimum: +17 °C

Nagyrészt felhőtlen, napos, száraz időre van kilátás, ugyanakkor a nyugati, délnyugati határszélen kisebb körzetekben időszakosan több lehet a gomolyfelhő, csapadékra azonban ezekből sem kell számítani. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon és Borsodban olykor erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 26 és 32 fok között várható. Késő estére általában 16 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.