Tüdőrák ellen fokhagyma?

Egy kutatás arról számolt be, hogy a nyers fokhagyma heti kétszeri fogyasztásával közel felére lehet csökkenteni a tüdőrák kialakulásának kockázatát.

A kínai kutatás azt mutatta, hogy azokra a felnőttekre, akik rendszeresen fogyasztanak nyers fokhagymát , a tüdőrák 44 százalékkal alacsonyabb kockázata leselkedik. Még a dohányzás számításba vétele után is a betegség valószínűségének 30 százalékos csökkenését mutatták ki a nyers fokhagymát rendszeresen fogyasztók esetében.

A tüdőrákos esetek legalább 80 százalékáért a dohányzás felelős, és a betegek alig tíz százaléka marad életben öt évvel a diagnózis után.

Már korábbi kutatások is kimutatták, hogy a fokhagyma védi a tüdőt a különböző betegségekkel szemben, és más rendellenességeket, többek között a béldaganatokat is távol tarthatja. A Dél-Ausztráliai Egyetem egyik kutatása kimutatta, hogy a fokhagyma közel harmadával csökkentheti a béldaganatok kockázatát.

A mostani kutatásban a Jiangsu Tartományi Betegségellenőrzési és Megelőzési Központ munkatársai 1424 tüdőrákos beteget hasonlított össze 4500 egészséges felnőttel. Mindegyik résztvevőt kikérdezték étrendjükről és életmódjukról, többek között fokhagymafogyasztási szokásaikról és a dohányzásról is.

A fokhagyma összezúzásakor illetve felaprításakor szabadul fel. Ez a vegyület csökkenti a szervezetben kialakult gyulladásokat, és antioxidáns hatása révén enyhíti a szabadgyökök által okozott károsodást a sejtekben.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.