Kukába a melltartókkal?

A szakértők generációk óta arra ösztönzik a nőket, hogy hordjanak melltartót a hátfájás megelőzése és a tartás javításának érdekében, valamint azért, hogy elkerüljék, hogy a mellük lógni kezdjen.

Pedig Jean-Denis Rouillon, a Centre Hospitalier Universitaire kutatója szerint a melltartó egyáltalán nem alkalmas se a mellek megereszkedésének megakadályozására, sőt többet árt, mint használ. "A melleknek egyáltalán nem tesz jót, hogy nem hat rájuk a gravitáció: sem orvosilag, sem fiziológiailag, sem anatómiailag nem indokolt a melltartó viselése" - nyilatkozta Rouillon. "Épp ellenkezőleg, a melltartó viselése miatt csak még hamarabb kezd lógni a nők melle."

Rouillon 1997 óta tanulmányozta 330, 18 és 35 év közötti önkéntes mellét egy tolómérő és egy logarléc segítségével, hogy megtudja, miként változik a mellek anatómiája az évek előrehaladtával. A vizsgálatok szerint a melltartót nem viselő nők mellbimbója a melltartós csoporttal összehasonlítva 7 milliméterrel maradt feljebb minden egyes, melltartó nélkül töltött év után. A Rouillon által szükségtelen rossznak nevezett melltartók viselése a vizsgálatok szerint megnehezíti a mell tartószöveteinek növekedését, ami a mellek korai megereszkedéséhez vezethet.

Sok szakértő azt az általánosan elfogadott elképzelést is kétségbe vonja, mely szerint a szoptatás növelné a mellek ptosisát (megereszkedését). Egy 2007-es, 132 nő részvételével készült kutatás szerint ugyanis a szoptatásnak egyáltalán semmi hatása nincs a mellek állapotára. A mell ptosisának mértékét leginkább az alábbi tényezők befolyásolják: kor, dohányzás és a terhességek száma.

Mivel Rouillon a mostani kutatásai során elsősorban a fiatalabb nőkre koncentrált, így vizsgálati eredményeit nem lehet általánosságban is alkalmazni. "Tehát nem kell azonnal megszabadulni az összes melltartótól, mivel a mostani kutatási eredmények nem vonatkoztathatók az egész női lakosságra" - mondta Rouillon. "A 45 éves családanyáknak például biztosan ártana, ha hirtelen felhagynának a melltartóviseléssel."

A kutatásban részt vett egyik nő így nyilatkozott a melltartó nélküli mindennapokról: "Rengeteg előnye van a melltartó elhagyásának: sokkal könnyebben lélegzek, szebb lett a tartásom és sokkal ritkábban fáj a hátam, mint korábban."

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul, míg késő estére 18 és 25 fok közé hűl le a levegő. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.

Figyelmeztetés!

Az általad megtekinteni kívánt tartalmunk olyan elemeket tartalmaz, amelyek az MTTV. (2010. évi CLXXXV. törvény) által rögzített besorolás szerinti V. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek.

Csak akkor tekintsd meg, ha elmúltál 18 éves.