Diétával az öregedés ellen? Lehetséges!

Majmokon végzett vizsgálatokból kiderült, hogy a kalóriabevitel csökkentése lassítja az öregedést, és késlelteti az olyan időskori problémák, mint a szív-érrendszeri betegségek, a cukorbetegség, a daganatok és az agysorvadás kifejlődését.

Ricki J. Colman, a Wisconsini Nemzeti Főemlőskutató Központ kutatója és munkatársai 1989-ben 30 Rhesus-majommal kezdték a húsz éven át tartó kísérletet, 1994-ben újabb 46 majmot vontak be a vizsgálatba. Valamennyi kifejlett állat volt, életkoruk 7 és 14 év között változott. A majmok felénél kalóriamegszorítást alkalmaztak az étrendben, míg a kontrollcsoport szabadon ehetett, amit akart. A második csoportból 37 százalék pusztult el az öregedéssel kapcsolatos betegségben, míg az első csoportban ez csak 13 százalék volt. A Rhesus-majmok fogságban átlagosan 27 évig élnek.

A kalóriamegszorítás nemcsak a várható életkort, de az életminőséget is növelte. A daganatok és a szív-érrendszeri betegségek a "diétázó" csoportban fele olyan gyakran fordultak elő, mint a kontroll majmoknál, míg a cukorbetegség nem jelentkezett a kalóriamegszorításon lévőknél, csak azoknál, akik bármit ehettek (42%). Az agy egészségének is jót tesz a kevesebb kalória bevitele, ez főként a rövidtávú memóriáért és a problémamegoldásért felelős területeken mutatható ki.

"A kalóriamegszorítás jótékonya hatása sokkal erősebb, mint bármilyen jótékony farmakológiai hatás" - mondta el Dr. Samuel Klein, a st. louisi Washington Egyetem Orvosi Kara Táplálkozástani Központjának igazgatója. "Ez sokkal hatékonyabb lehet, mint bármilyen, a tarsolyunkban lévő gyógyszer." Kisszámú önkéntesen végzett vizsgálatok azt mutatták, hogy a kalóriabevitel csökkentése emberben is csökkenti a szív-érrendszeri betegségek előfordulását - olvasható a Science egyik cikkében.

Forrás: Medipress hírszolgálat

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.