A meggylé a legjobb gyulladáscsökkentő

A meggy segít a krónikus gyulladás enyhítésében - derül ki az Oregoni Orvosi és Természettudományi Egyetem az Amerikai Sportorvos Szakkollégium San Franciscó-i konferenciáján közzétett kutatásából.

A szakértők szerint az összes élelmiszer közül ebben a gyümölcsben található a legtöbb gyulladáscsökkentő összetevő.

A kutatók húsz 40 és 70 év közötti, csont-ízületi gyulladásban szenvedő nőt vizsgáltak. Kimutatták, hogy a meggylé naponta kétszeri fogyasztása három héten keresztül jelentős mértékben csökkentette a gyulladás legfontosabb markereinek szintjét. A hatás azokban a nőkben volt a legerősebb, akikben a kutatás kezdetén a legmagasabb volt a gyulladás szintje.

"Ígéretesnek tűnik, hogy a meggy valóban segítséget nyújthat a betegeknek, ráadásul az arthritisz gyógyszerekkel gyakran együtt járó mellékhatások nélkül" - számolt be a kutatás vezetője, Kerry Kuehl. A szakértő szerint a gyulladásellenes előnyök különösen fontosak lehetnek a sportolóknak. Egy korábbi kutatásból ugyanis az derült ki, hogy a hosszútávfutásra való edzés alatt meggylét fogyasztó személyek jelentősen kevesebb fájdalomról számoltak be az edzés után, mint azok, akik nem fogyasztották az italt.

A meggy élénkvörös színét is adó antioxidáns összetevők, az antocianinok, ugyanolyan magas antioxidáns kapacitással és gyulladáscsökkentő hatással hozhatók összefüggésbe, mint egyes ismert fájdalomcsillapító gyógyszerek. A Baylor Kutatóintézet korábbi kutatása azt mutatta, hogy a meggykivonat napi dózisa férfiakban és nőkben több mint 20 százalékkal csökkentette a csont-ízületi gyulladás okozta fájdalmat. Most pedig a meggy ugyanezen összetevőiről az derült ki, hogy az izom és ízületi fájdalom enyhítése révén a sportolók számára is nagy előnyökkel járnak.

A szárított, fagyasztott és gyümölcslé formában az év minden napján rendelkezésre álló meggy sokszínű összetevője lehet bármilyen sport vagy gyulladáscsökkentő diétának.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +29 °C
Minimum: +17 °C

Általában felhőtlen idő várható csapadék nélkül. Az északias szél általában mérséklődik, de hazánk keleti harmadán továbbra is nagy területen élénk marad.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában 12 és 18 fok között várható, több fokkal alacsonyabb a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg kissé magasabb értékeket a nagyobb városokban, vízpartokon mérhetünk. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.