Állítólag ezekkel az ételekkel csökkenthető a vetélés kockázata

Fontos kiemelni, hogy a kutatók nem mondanak olyat, hogy az alábbi étrend biztosan megelőzi a vetélést, hiszen számtalan más tényezőből áll össze egy ilyen tragikus esemény.

A Birminghami Egyetem kutatói 20 tanulmányt elemeztek, amelyekben több mint 60 ezer nő vett részt, és amelyek a fogantatás előtti és röviddel az azt követő hónapokban folytatott étkezési szokásokat vizsgálták.

Az áttekintés megállapította, hogy az alacsony fogyasztáshoz képest a magas gyümölcsfogyasztás 61 százalékkal csökkenti a vetélés kockázatát. Azoknál, akik a legtöbb zöldséget ették, 41 százalékkal csökkent a vetélés kockázata, szemben azokkal, akik a legkevesebbet fogyasztották. A tejtermékek esetében 37 százalékos, a gabonafélék esetében 33 százalékos, a tenger gyümölcsei és a tojás esetében pedig 19 százalékos csökkenésről van szó.

A kutatók azt is megvizsgálták, hogy az előre meghatározott diétatípusok, mint például a mediterrán diéta szintén összefüggésbe hozhatók-e a vetélés kockázatával, ám nem találtak bizonyítékot arra, hogy a különleges étrendek bármelyike csökkentette vagy növelte volna a kockázatot. Az összességében egészséges, antioxidáns forrásokban gazdag élelmiszereket tartalmazó, teljes értékű étrend azonban úgy tűnik, összefüggésbe hozható a nők vetélési kockázatának csökkenésével, míg a magas feldolgozott élelmiszer-tartalmú étrend összefüggésbe hozható a vetélés kockázatának növekedésével.

Terhesség alatti táplálkozás, vetélés,
Az egészséges táplálkozás Állítólag csökkentheti a vetélés kockázatát (Foto: Gettyimages)

Természetesen nem mondanak olyat a kutatók sem, hogy a gyümölcsökben és zöldségekben gazdag étrend majd biztosan megelőzi a vetélést, hiszen számtalan más tényezőből áll össze egy ilyen esemény. Ám arra bátorítják a családot tervező párokat, hogy váltsanak egészséges életmódra, szokjanak le a dohányzásról, mellőzzék az alkoholfogyasztást már a fogantatás előtt, vagy a terhesség korai szakaszában a kockázatok csökkentésének érdekében.

"Azzal a tudattal, hogy a pozitív életmódbeli döntések csökkenthetik a vetélés kockázatát, a párok megerősödve érezhetik magukat abban, hogy kezükbe vegyék egészségük és gyermekük egészségének megőrzését” - mondta el a tanulmány vezetője.

A vetélés sajnos gyakori jelenség: a becslések szerint minden hatodik terhességből egy végződik vetéléssel. Számos ismert oka van, a baba kromoszómáival kapcsolatos problémáktól kezdve a méhen belüli fertőzésekig.

Mivel azonban a terhesség korai szakaszában bekövetkező veszteségek közel fele megmagyarázhatatlan marad, a szülők gyakran kérnek tanácsot, hogyan csökkenthetik a jövőbeni vetélések kockázatát. Ez a tanulmány erre adott választ az életmódban, étrendben eszközölhető változtatások ajánlásával, hozzátéve azt is, hogy további kutatásokra van szükség a kérdésben.

forrás

 

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.