Jót tesz az agyunknak a tej?

A rendszeres tejfogyasztás nemcsak a csontjainknak tesz jót, hanem az agyunknak is. Egy kutatás szerint ugyanis a tej növeli egy természetes antioxidáns mennyiségének szintjét az agyban, ez pedig védelmet nyújthat különböző degeneratív betegségek ellen.

A University of Kansas Medical Center szakemberei, In-Young Choi neurológusprofesszor és Debra Sullivan dietetikus vezetésével megállapították, hogy a tejfogyasztás az agyunknak is jót tesz. „Korábban már sok kutatás foglalkozott azzal, milyen pozitív hatásai vannak a tejnek a csontjainkra és az izmainkra. Azonban az agyra gyakorolt hatásaival eddig még nem igazán foglalkoztak a tudósok” – mondta Sullivan.

A kísérletben 60-an vettek részt, akiket alaposan kikérdeztek az étrendjükről, majd megvizsgálták az agyukban található erős antioxidáns, a glutathion szintjét. Úgy találták, hogy azok, akik tejet fogyasztottak, azok agyában több volt ebből az antioxidánsból. A glutathion segítségünkre lehet az oxidatív stressz elleni küzdelemben, és enyhítheti annak káros hatásait. Az oxidatív stresszt korábban olyan súlyos betegségekkel is összefüggésbe hozták, mint az Parkinson-kór .

A tejfogyasztás az agyunknak is jót tesz

„Úgy képzelhetjük ezt el, mint amikor az autónk berozsdásodik. Ha sokáig nem foglalkozunk vele, akkor a rozsda mennyisége egyre nő és súlyos károsodásokat okozhat” – mondta Sullivan. „Az antioxidánsok a szervezetünk beépített ’ügynökei’, amelyek megvédik az agyunkat a környezeti hatások okozta káros hatásoktól. Az antioxidánsok szintjét számos dolog befolyásolhatja, például az életmódunk vagy az étrendünk” – magyarázta Choi. „A tejfogyasztás is hozzájárul ahhoz, hogy az agyunk hatékonyabban küzdjön a degeneratív betegségek ellen.”

A tej fontos kalcium-és ásványi anyag forrás. Jelentős élettani hatásairól itt olvashat ! Az amerikai javaslatok szerint a felnőtteknek naponta három adag tejterméket kellene elfogyasztaniuk, de nagyon kevesen teszik ezt meg. Az új kutatási eredmények szerint minél közelebb vannak az idősebb korosztály tagjai az ajánláshoz, annál jobbat tesznek az agyuknak. „A tejfogyasztás, egyéb életmódbeli változtatásokkal együtt hozzájárulhat ahhoz, hogy minél tovább megőrizzük az agyunk egészségét” – foglalta össze Sullivan professzor. A szakemberek azt tervezik, hogy a kutatás folytatásaként megpróbálják kideríteni, pontosan milyen hatásai vannak a tejfogyasztásnak az agyműködésünkre.

A kutatás eredményeiről a The American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban számoltak be.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.