Egy kis bor megvédi a vesénket?

A legújabb kutatási eredmények szerint egy-egy pohár bor előfogyasztása segíthet megőrizni a vesék egészségét.

A szív- és érrendszeri betegségek szempontjából veszélyeztetett vesebetegek esetében pedig szintén a mértékletes borfogyasztás jelentheti a megoldást a szívgondokra.

"A vizsgálatok során a naponta egy pohárnál kevesebb bort fogyasztók esetében a krónikus vesebetegségek kialakulási esélye 37 százalékkal alacsonyabb volt azokhoz képest, akik egyáltalán nem fogyasztottak bort - nyilatkozta dr. Tapan Mehta, a Colorado Egyetem Anschutz Orvosi Központjának munkatársa - A krónikus vesebetegek esetében pedig a hasonlóan mértékletes borfogyasztás 29 százalékkal csökkentette a szívpanaszok kialakulási esélyét (szintén azokhoz képest, akik egyáltalán nem fogyasztottak bort)".

Egy kis bor megvédi a vesénket? (Fotó: Europress)

Mehta és kollélgái a 2003 és 2006 között végzett Országos Egészségügyi és Táplálkozási Felmérés adatait felhasználva készítették el tanulmányukat. A felmérésben közel 6000-en vettek részt. Közülük nagyjából 1000-en szenvedtek krónikus vesebetegségben.

A krónikus vesebetegségek növelik a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulási esélyét. Az Országos Vese Alapítvány adatai szerint jelenleg nagyjából 26 millió amerikai szenved krónikus vesebetegségben, aminek leggyakoribb kiváltó oka a cukorbetegség és a magas vérnyomás .

Korábbi vizsgálatokból többször is kiderült már, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás segíthet a szív egészségének megőrzésében. Mehta és kollégái éppen ezért kezdték el tanulmányozni a borfogyasztás vesére gyakorolt hatásait.

Hogy miért pont a bor van jó hatással a vesék egészségi állapotára, az egyelőre nem teljesen világos. A mértékletes borfogyasztás csökkentheti a vizeletben található fehérje-mennyiséget, ami azért fontos, mert a vesebetegségben szenvedők esetében a magas fehérje-jelenlét a betegség előrehaladottságát jelenti. A borban lévő polifenolok ezen kívül potens gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatással rendelkeznek, ami segíthet megmagyarázni, hogy miért vannak olyan jó hatással a szív egészségére.

Mehta szerint a borok közül szívbetegségek ritkább előfordulása között, ok-okozati összefüggéseket nem sikerült megállapítaniuk.

Dr. Mehta az Országos Vese Alapítvány Las Vegasban megrendezésre került konferenciáján számolt be a részletes kutatási eredményekről.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +12 °C

Túlnyomóan felhőtlen, napos időre számíthatunk, keleten képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A keleties irányú szél csak az Észak-Alföld térségében élénkülhet meg.A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 30 és 33 fok között alakul. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.