A kávézás meglepő előnye

Alacsonyabb a testzsírszázaléka, illetve a hastájékon felgyűlő zsír százalékos aránya azoknak a nőknek, akik mindennap megisznak 2-3 csésze kávét - állapította meg egy korábban publikált kutatás.

A kávé segíthet megelőzni bizonyos betegségek kialakulását - részleteket korábbi cikkünkben talál.

A tanulmány eredményeit a The Journal of Nutrition című szakfolyóiratban publikálták. A kutatók az amerikai járványügyi központ (CDC) által készített National Health and Nutrition Examination Survey adatait vizsgálták meg, hogy kiderítsék, mi a kapcsolat a naponta elfogyasztott kávéadag és a testzsírszázalék (értéke azt mutatja meg, a testsúly hány százaléka zsír), illetve a hasi részen felgyűlő zsír százalékos aránya között.

Azt találták, hogy azoknak a 20 és 44 év közötti nőknek volt a legkisebb mennyiségű zsír a hastájékon (3,5 százalék), akik naponta 2-3 csésze kávét elkortyoltak. Még azoknak sem lett ilyen jó az eredményük, akik egyáltalán nem fogyasztottak kávét. Azoknál a 45 és 69 év közötti nőknél, akik négy vagy több csésze kávét ittak, a fenti érték 4,1 százalék volt. A napi 2-3 csészényi kávé elfogyasztása a testzsírszázalékra is pozitív hatást gyakorolt: 2,8 százalékkal volt alacsonyabb azoknál a nőknél, akiknek ekkora mennyiségű fekete jutott a szervezetükbe.

Napi 2-3 csésze kávé pozitívan hathat a testzsírszázalékra.
Napi 2-3 csésze kávé pozitívan hathat a testzsírszázalékra. Fotó: Getty Images

Férfiaknál a kapcsolat ugyanakkor kevésbé bizonyult szignifikánsnak, a napi 2-3 csészényi kávét fogyasztó 20 és 44 év közötti alanyok testzsírszázaléka 1,3 százalékkal, a hasi zsír mennyisége pedig 1,8 százalékkal volt alacsonyabb, mint azoké, akik ennél több vagy kevesebb kávét ittak.

Érdekesség, de az eredmények konzisztensek voltak. Nem számított, hogy a résztvevők koffeines vagy koffeinmentes kávét ittak, hogy dohányoztak-e, vagy sem, illetve, hogy egészségesek voltak-e, vagy diagnosztizáltak-e náluk valamilyen krónikus betegséget.

A tanulmány vezető szerzője, dr. Lee Smith azt mondta, eredményeik azt sugallják, a koffeinen kívül olyan egyéb bioaktív anyagok is rejtőzhetnek a kávéban, amelyek hatással lehetnek a testsúlyra, és amelyeket esetlegesen alkalmazni lehetne az elhízás elleni harcban. Azt azonban hozzátette, fontos, hogy a kutatásban foglaltakat a korlátok figyelembevételével értelmezzük. A vizsgálat egy meghatározott időpontban készült, így nem lehet általánosítani a megállapításait.

Forrás: medicalxpress.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.