Joghurt: depresszió ellen is bevethető!

Egy amerikai tanulmány szerint napi két pohár természetes joghurt elfogyasztása a bennük található probiotikumok révén lecsökkenti az agy érzelmekért és fájdalomért felelős területeinek aktivitását, a döntéshozatalért felelős régió aktivitása pedig megnő.

A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem (UCLA) kutatói megállapították, hogy a joghurtokban található probiotikumok kedvező hatással lehetnek az emberek hangulatára. Az agyi változás mögött húzódó biológiai mechanizmusok egyelőre nem teljesen tisztázottak, de az egyértelműnek látszik, hogy a gyomorban élő baktériumok jeleket küldenek az agyba, és ezek a jelek az étrendtől függően idővel megváltozhatnak.

Töltse ki a Beck-féle tesztet , és kiderül!A tanulmány eredményeiből kiderült, hogy akik egy hónapon keresztül naponta megettek két pohár természetes joghurtot, azoknál a probiotikumok hatására megváltoztak az agyfunkciók. Egy ideje már elismert orvosi tény, hogy a szimbiotikus gyomorbaktériumok segítik az emésztést, erősítik az immunrendszert, és segítenek fenntartani az egészséges testsúlyt és vérnyomást.

A kutatók már azt is felfedezték korábban, hogy az agy időnként jeleket küld a gyomorba, és ezért van az, hogy bizonyos érzelmek gyomor-bélrendszeri tüneteket okozhatnak. Az új kutatás azonban arra az eredményre jutott, hogy a szervezeten belüli kommunikáció fordítva is működik, azaz a gyomor is képes üzeneteket küldeni az agyba, magyarázta Dr. Kirsten Tillisch, a UCLA Orvosi Karának munkatársa, a tanulmány szerzője.

Dr. Tillisch és kutatótársai összesen 36 átlagos testsúlyú nőt kértek fel a vizsgálatok elvégzéséhez, akiknek az életkora 18 és 53 év között változott. A résztvevőket három csoportba sorolták, az egyik csoport tagjai élő baktériumkultúrát és probiotikumokat tartalmazó természetes joghurtot ittak naponta kétszer egy hónapon keresztül. A másik csoport tagjai élő baktériumok nélküli joghurtot evett, míg a harmadik csoport résztvevői egyáltalán nem fogyasztottak tejterméket.

A legjobb probiotikus élelmiszerekA kutatók a vizsgálatok előtt és után funkcionális MRI-felvételeket készítettek a résztvevők agyáról, így nyomon tudták követni az agyban lezajló változásokat. Az eredmények azt mutatták, hogy a probiotikus joghurtot fogyasztó nők körében lecsökkent az agy érzelmekért és fájdalomért felelős területeinek aktivitása, miközben a döntéshozatalért felelős régió aktivitása megnőtt. A másik két csoport esetében a kutatók nem tapasztaltak ilyen változásokat.

A kutatók abban bíznak, hogy a probiotikus terápia a közeljövőben alkalmazható lesz a szorongás, a depresszió, vagy akár az autizmus és az Alzheimer-, illetve a Parkinson-kór kezelésében is.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.