Jobb az étel a szívgyógyszernél

Azok a szívbetegek, akik a szívük számára egészséges étrenden élnek, a legújabb kanadai kutatás szerint csökkentik a szívroham vagy az agyérgörcs bekövetkezésének valószínűségét.

Ez az előny a kutatók szerint a szívgyógyszerek, például a sztatinok, a vérnyomásgyógyszerek és az acetilszalicilsav hatásán felül tapasztalható. "Általános tévhit" - magyarázta Samantha Heller, a derby-i Griffin Kórház táplálkozási szakértője, "hogy a szívbetegség, a magas koleszterinszint, a magas vérnyomás és egyéb szív-érrendszeri betegségek elleni gyógyszerek megoldják, illetve meggyógyítják az adott problémákat. A gyógyszerek a biztonság hamis érzését nyújtják a betegeknek. Az orvosok pedig sokszor nem hangsúlyozzák eléggé betegeiknek az egészséges életmód szükségességét, így a páciensek hajlamosak figyelmen kívül hagyni az étrenddel és testmozgással kapcsolatos általános tanácsokat. Pedig az étrend drámai hatással van a szív-érrendszer egészére."

A Circulation decemberi számában megjelent tanulmányhoz a nemzetközi kutatócsoport Mahshid Dehghan , a hamiltoni McMaster Egyetem táplálkozási szakértőjének vezetésével több mint 31 ezer valamilyen szív-érrendszeri betegségben szenvedő személy adatait elemezte. A kutatásban észak-amerikai, dél-amerikai, európai, ausztrál, ázsiai és közel-keleti országok is részt vettek.

A kutatók számításaik alapján arra a következtetésre jutottak, hogy azokban, akik a szív számára egészséges étrendet követtek, 35 százalékkal alacsonyabb volt a szív-érrendszeri eredetű halálozás kockázata. Ezek az emberek ráadásul az újabb szívroham 14 százalékkal, a szívelégtelenség 28 százalékkal, és az agyérgörcs 19 százalékkal alacsonyabb kockázatának voltak kitéve. A kutatás résztvevőinek étrendi és gazdasági helyzetében mutatkozó jelentős eltérések ellenére egy dolog minden ország szívbarát étrendjében közös: sok zöldséget, gyümölcsöt és halat, ugyanakkor kevés húst tartalmaz.

Dehghan az eredmények alapján úgy véli, az orvosoknak minden magas kockázatnak kitett betegnek azt kellene javasolniuk, hogy fogyasszanak több zöldséget, gyümölcsöt, gabonafélét és halat, mert ezzel a gyógyszeres terápián felül még nagyobb mértékben visszaszoríthatják a szív-érrendszeri panaszok újra megjelenését, ami világszerte számos életet mentene meg.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +12 °C

Túlnyomóan felhőtlen, napos időre számíthatunk, keleten képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A keleties irányú szél csak az Észak-Alföld térségében élénkülhet meg.A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 30 és 33 fok között alakul. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.