A potencianövelők meglepő mellékhatása

HáziPatika

Egy friss kutatás szerint a kis kék pirulák akár tartós látáskárosodást is okozhatnak.

Bár a szidenafiltartalmú potencianövelőkkel valóban elérhető a kívánt hatás (vagyis az erekció), egy friss tanulmány szerint azonban egy meglepő és igen komoly mellékhatással számolniuk kell a pirulák szedőinek. Néhány esetben ugyanis ezek a szerek befolyásolhatják a látást, de akár tartós látásromlást is előidézhetnek.

potencianövelő, erekciós zavarok, potencianövelő szerek, mellékhatások, látászavarok,
A kis kék pirulák akár tartós látáskárosodást is okozhatnak. Fotó: Getty Images

Homályos látás, változó színérzékelés

Egy török orvos, Dr. Cüneyt Karaarslan figyelt fel arra, hogy a Dünyagöz Adana nevű kórházban 17 olyan férfi kért orvosi ellátást, akik először vettek be ilyen potencianövelőt - mindannyian a legnagyobb ajánlott dózist, vagyis 100 milligrammot. A páciensek ezután homályos látásra, fényérzékenységre és a színlátást érintő problémákra panaszkodtak - például erőteljes kék színben látták a világot, vagy vörös-zöld színvakság lépett fel náluk. "A férfiak többségénél szidenafil alkalmazása után minden lehetséges mellékhatás időszakos és enyhe, néhány felhasználónak azonban tartós szem- és látásproblémák is előfordulhatnak - emelte ki a szakember.

Maradandó is lehet

Hamarosan itt a női potencianövelő - részletek itt!

A tanulmányban említett 17 férfi a tabletta bevétele után 24-48 órával még mindig szenvedett a mellékhatásoktól. Néhány páciensnél 21 nap kellett ahhoz, hogy elmúljanak a tünetek, korábbi esettanulmányok viszont a betegek látásának végleges megváltozásáról számoltak be. Dr. Richard Rosen szemész például azt nyilatkozta a CNN-nek, hogy egy 31 éves férfi vörösben kezdte el látni a világot, miután magas dózisban vett be erekciós zavarok kezelésére szolgáló szereket, és valószínűleg többé már nem áll helyre a látása.


Mitől lehet ez?

Hogy mi az összefüggés a szidenafiltartalmú szerek és a látászavarok között, azt egyelőre az orvosok sem tudják pontosan. Valószínű, hogy egyesek szervezete nem tudja megfelelően lebontani ezeket a hatóanyagokat. A szemész szerint egy enzimpár is szerepet játszhat a folyamatban. Ezek egyike az érfalakban található, és hatással lehet a másikra, amely a szem fényérzékelésében segít. Az előbbit gátolhatja a szer aktív összetevője, ez pedig valószínűleg hatás gyakorol az utóbbira is.

Értékelje a cikket!

Hogy érzed magad? Országos eredmény megtekintése >>
Hogy érzed magad?
Kirobbanó formában vagy? Válaszd ki a lelki- és testi állapotodhoz illő emojit és nézd meg térképünkön, hogy mások hogy érzik magukat!
Milyen most a lelkiállapotod?
Letargikus vagyok
Kissé magam alatt vagyok
Kiegyensúlyozott vagyok
Jókedvű vagyok
Majd kiugrom a bőrömből
Hogy érzed magad?
Kirobbanó formában vagy? Válaszd ki a lelki- és testi állapotodhoz illő emojit és nézd meg térképünkön, hogy mások hogy érzik magukat!
Hogy érzed most magad fizikailag?
Teljesen hulla vagyok
Voltam már jobban is
Átlagos formában vagyok
Jól vagyok
Kirobbanó formában vagyok
Hogy érzed magad?
Lelkiállapot
Fizikai állapot
Legjobban:
Legrosszabbul:
További cikkek
Szóljon hozzá Ön is és olvassa el mások hozzászólásait

Influenzatérkép

február 03. - február 09.
Influenzás tünetekkel
orvoshoz fordulók száma:
34 900
  • 0-14 évesek
  • 15-34 évesek
  • 35-59 évesek
  • 60 év felettiek

Humánmeteorológia

Humanmeterológia szolgaltatója

Fronthatás:
Nincs front

Maximum:
+8, +14 °C
Minimum:
-2, +5 °C

Hazánkban hétfon délelőtt a változó felhőzet mellett több-kevesebb napsütésre van kilátás.

Egészséget befolyásoló hatások:
gyenge, közepes

Részletes adatok és előrejelzés

Tekintse meg az időjárási frontokat!Térképezze fel a pollen adatokat!

Kövesse a Házipatikát:

GyógyszerekGyógyszerkereső
GyógyszerHatóanyag