Súlyos betegségeket okozhatnak a cukros üdítők

Napi kettőnél több cukrozott üdítőital fogyasztása az Amerikai Szív Társaság 2011. évi tudományos ülésszakán bemutatott eredmények alapján a nők esetében nem csak elhízáshoz, hanem a szívbetegség és a cukorbetegség megnövekedett kockázatához is vezethet.

Az Oklahomai Orvostudományi Egyetem kutatói Christina Shay vezetésével legalább napi két cukrozott üdítőitalt fogyasztó középkorú és idősebb nőket hasonlítottak össze olyan nőkkel, akik legfeljebb egy ilyen italt fogyasztanak naponta. Azok esetében, akik legalább két cukrozott üdítőt isznak naponta, négyszer magasabb a magas trigliceridszint kialakulásának kockázata, és jelentősen nagyobb valószínűséggel nő meg a derékbőségük, illetve alakul ki emelkedett éhgyomri vércukorszint. Férfiakban nem mutatták ki ugyanezt az összefüggést.

Shay elmondta, az emberek többsége úgy véli, hogy a nagy mennyiségű cukrozott üdítőitalt fogyasztók elhíznak, ami esetükben megnöveli a szívbetegség és a cukorbetegség kockázatát. Bár ez valóban megtörténik, a mostani kutatás azt is kimutatta, hogy a szívbetegség és a stroke kockázati tényezői még akkor is kialakulnak, amikor a nők testsúlya nem gyarapodik. A nők esetében azért nő a szív-érrendszeri megbetegedések kockázata a cukrozott üdítőitalok fogyasztásával összefüggésben, mert nekik a férfiaknál kevesebb kalóriára van szükségük.

A kutató azt is hozzátette, hogy a következő kutatások segítségével azt próbálják majd meghatározni, pontosan hogyan befolyásolja a cukrozott üdítőital fogyasztása a szív-érrendszeri betegségek kockázati tényezőit, például a magas trigliceridszintet az olyan személyekben, akiknek nem nő a testsúlyuk.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol megerősödik, majd késő délutántól az északkeleti tájakon számíthatunk helyenként erős, esetleg viharos közeli lökésekre.A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.