Sörrel a csontritkulás ellen - orvosi ajánlásra

A legújabb kutatások szerint idősebb nők esetében napi egy korsó sör fogyasztása megóvhat a csontritkulás kialakulásától.

A vizsgálat szerint a világos sör kiváló étkezési szilíciumforrás, ami elengedhetetlenül szükséges az új csontok képződéséhez. Bár a szilícium sok növényben és bizonyos hüvelyesekben is megtalálható, legkönnyebben a sörből juthatunk hozzá.

Jonathan Powell professzor, a Cambridge Egyetem étkezési tudományok kutatási részlegének vezetője, a sörfogyasztás csontképződésre gyakorolt hatását vizsgálva rájött, hogy az alkoholban található etanol segíthet megőrizni a csontok épségét, a szilícium pedig elősegítheti az új csontok képződését.

"A szilícium az ösztrogénnel keveredve fejti ki jótékony hatását, az idő múlásával pedig, ahogy az ösztrogén-szint csökken, fontos, hogy megfelelő mennyiség jusson a szilíciumból naponta az idősebb nők szervezetébe" - nyilatkozta Powell professzor. "Vizsgálataink szerint a sör a legnagyobb hatékonysággal felszívódó szilíciumforrás."

Egy korsó sör körülbelül 8 milligramm szilíciumot tartalmaz, ami a napi ajánlott mennyiség közel harmadát fedezi. A menopauza előtti nők számára ajánlott sörmennyiség naponta fél korsó, a menopauzán átesetteké pedig egy korsó.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
krónikus vénás elégtelenség
Jelek, hogy a láb vénái nem működnek megfelelően – Mutatjuk, mi a legelső tünet
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +34 °C
Minimum: +18 °C

Alapvetően derült időre számíthatunk, de főleg a nyugati és az északkeleti tájakon időnként fátyol-, helyenként gomolyfelhők is lehetnek az égen. Csapadék nem valószínű. Döntően gyenge vagy mérsékelt lesz a déli, délnyugati szél, amely hajnalban az Észak-Dunántúlon északnyugatira fordul, és elkezd megélénkülni.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában 16 és 22 fok között alakul, de a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken akár több fokkal alacsonyabb, míg a vízpartokon, magasabban fekvő helyeken, belvárosokban és a szelesebb északnyugati tájakon ennél magasabb értéket is mérhetünk. Hétfőn a légkörben zajló melegedés miatt melegfronti jellegű hatás érvényesül.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.