Nem túl finom, de legalább megelőzi a szívrohamot

Bár nem éppen a legétvágygerjesztőbb köret, ha a vacsora mellé elfogyasztunk egy adag algát, a kutatók szerint segítségével távol tarthatjuk a szívrohamot.

Kimutatták, hogy a növény olyan összetevőket tartalmaz, amelyek a gyakori vényköteles gyógyszerekhez hasonlóan csökkentik a vérnyomást. Egy nagyszabású tanulmányból az derült ki, hogy az alga rengeteg bioaktív fehérjét tartalmaz, olyan fehérjéket, amelyek a tejben is előfordulnak. Ezek a vegyületek hasonló hatást fejtenek ki, mint az ACE-gátló gyógyszerek, amelyeket széles körben írnak fel az orvosok a vérnyomás csökkentésére, valamint a szívroham és a stroke megelőzésére.

Az alga nem megszokott étel Európában, a japán étrendben azonban évszázadok óta előkelő helyet foglal el. A legnépszerűbb fajtái a wakame, a kombu és a nori, mely utóbbival a szusit bugyolálják be.

Dr. Maria Hayes, a dublini Teagasc Élelmiszerkutató Központ munkatársa szerint a tengeri alga, más néven makroalga, ezeknek az egészséges összetevőknek a kiaknázatlan forrásai. Az amerikai folyóiratban megjelent tanulmány 100 kutatás eredményét elemezte. A szerzők arra hívják fel a figyelmet, hogy nagyobb erőfeszítéseket kellene tennie a bioaktív összetevők kihasználása érdekében, illetve azért, hogy a fogyasztók több ilyen anyaghoz juthassanak az élelmiszer-ipari termékekből.

Nézze meg, milyen algás termékek közül választhat Egészségboltunkban! A kutatók szerint a makroalga fajok és élőhelyeik sokfélesége, valamint tenyésztésük egyszerűsége miatt az új bioaktív vegyületek viszonylag kiaknázatlan forrásaként szolgálnak, ezért sokkal nagyobb erőfeszítéseket kellene tenni azért, hogy teljes mértékben kihasználják az élelmiszeriparban. Járulékos előny, hogy a hínár kevés kalóriát tartalmaz, és egyes kutatók szerint a zsír felszívása révén a fogyást is elősegíti.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Felhőtlen idő várható. Csapadék kizárt. Gyenge vagy mérsékelt lesz a légmozgás. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 10 és 17 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városokban, vízpartok közelében, magasabban fekvő pontokon ennél melegebb lesz a hajnal. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.