Naponta egy sör a kardiológust távol tartja?

Sokat hallunk arról, hogy egy pohár bor milyen jót tesz a szívünk egészségének. Egy új elemzés szerint azonban egy sör elfogyasztása is hasonló előnyökkel járhat.

A kutatók 16 korábbi, összesen 200 ezer résztvevővel végzett kutatást elemeztek, és kimutatták, hogy a mértékletes sörfogyasztókban, tehát azokban, akik naponta legfeljebb fél liter sört isznak, átlagosan 31 százalékkal alacsonyabb a szívbetegség kockázata.

Andrea Giancoli, az Amerikai Dietetikus Szövetség szóvivője szerint az eredmény nem meglepő, mivel mindkettő alkoholtartalmú. Borfogyasztás esetén az alkoholbevitel növekedésével a kockázat is megnőtt. Giancoli azzal magyarázta a jelenséget, hogy a mértékkel fogyasztott alkohol növeli a HDL, vagyis a jó koleszterin szintjét, és minél magasabb a HDL-szint, annál védettebbek vagyunk a szívbetegség ellen. A kutatók azt is hozzátették tanulmányukban, hogy az alkohol kis mennyiségben - egyéb egészségügyi előnyei mellett - jótékony hatást gyakorol a vérlemezkékre és a gyulladásra is.

Giancoli elmondta, hogy a sörfogyasztásnak olyan jótékony hatásai is lehetnek, amivel a bor nem rendelkezik. A sör több vizet tartalmaz, ezért mivel az emberek hamarabb eltelnek vele, könnyebb korlátozniuk az alkoholfogyasztást. A kutatók szerint a szívbarát tulajdonságok nem vonatkoznak az égetett szeszekre, bár ezzel kapcsolatban kevesebb szakirodalom áll rendelkezésre.

A kutatók ugyanakkor hangsúlyozták, nem tanácsos pusztán a szív egészségének megőrzése iránti vágy miatt rászokni a napi egy sör fogyasztására.

A European Journal of Epidemiology legutóbbi számában megjelent tanulmány szerint sokan nincsenek tisztában a mértékletes alkoholfogyasztás korlátaival: nőknek egy, férfiaknak két pohár naponta. Giancoli szerint az alkohollal pengeélen táncolunk. Amint ennél többet iszunk, máris fennáll a negatív egészségügyi hatások kockázata. Az általános szabály tehát az, hogy napi egy pohár ital egészséges, ezen felül már nő a káros egészségügyi hatások valószínűsége.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol megerősödik, majd késő délutántól az északkeleti tájakon számíthatunk helyenként erős, esetleg viharos közeli lökésekre.A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.