Megállítja a halálos kórt a mate tea

Lehetséges, hogy a vastagbélrák megelőzéséhez csak a maté teát kell megszeretnünk?

Az Illinois Egyetem legújabb kutatása kimutatta, hogy körülbelül egy csészényi maté tea összetevőinek behatása elpusztítja az emberi vatagbéldaganatos sejteket. A teát gyógyhatása miatt már régóta fogyasztják Dél-Amerikában.

Elvira de Mejia, az egyetem élelmiszervegyésze elmondta, hogy a maté teában található koffeinszármazékok nem pusztán elpusztítják a humán vastagbéldaganatos sejteket, hanem a gyulladás jelentős markereit is csökkentik. Ez azért fontos, mert a gyulladás kiválthatja a rák előrehaladását.

De Mejia munkatársával, Sirima Puangpraphanttal izolált vastagbéldaganatos sejteket kezeltek a maté teából kivont kaffeoilkvinsav (CQA) származékokkal. A CQA koncentráció növelésével a daganatos sejtek apoptózis következtében elpusztultak. "Egyszerűen fogalmazva a daganatos sejtek DNS károsodásuk miatt elpusztítják önmagukat"- mondta de Mejia. A sejthalál kiváltása reménykeltő beavatkozási taktikának tűnik a rák minden típusa esetén.

A kutatóknak a sejthalálhoz vezető mechanizmusokat is sikerült azonosítaniuk. Bizonyos CQA származékok jelentős mértékben csökkentik a gyulladás több markerét is, köztük az NF-kappa-B-t, amely fontos enzimek termelése révén szabályozza számos gén működését. A daganatos sejtek végül két specifikus gén, a kaszpáz 3 és a kaszpáz 8 indukálása következtében pusztultak el.

A Molecular Nutrition & Food Research folyóiratban publikált eredmények tehát azt mutatják, hogy a maté teában található koffeinszármazékok rákellenes hatást gyakorolnak, és más, gyulladással összefüggő betegségek kezelésében is segíthetnek. Mivel azonban a vastagbél és annak mikroflórája jelentős szerepet játszik a koffeinszármazékok felszívódásában és anyagcseréjében, a maté tea gyulladáscsökkentő és rákellenes hatása a vastagbélben lehet a leghatékonyabb.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.