Kétnapos diétával a mellrák ellen

A kétnapos életmentő diéta 40 százalékkal csökkentheti nőkben az emlőrák kockázatát - állítják brit kutatók.

A Dél-Manchesteri Egyetemi Kórház kutatói szerint egy szigorú, kétnapos diétával hatékonyabban lehet csökkenteni a testsúlyt, mint az állandó, csökkentett kalóriatartalmú étrenddel. A Dr. Michelle Harvie kutatócsoportja által készített, a San Antonió-i Emlőrák Szimpóziumon közzétett tanulmányból az derül ki, hogy a heti csupán két napos diétát követő nők többet fogytak, mint azok, akik folyamatos diétán voltak.

A kutatók száz túlsúlyos nőt osztottak be három diéta valamelyikére. Az első diéta során hetente két napig mindössze napi 650 kalóriát lehetett fogyasztani, és a szénhidrátokat kiiktatták az étrendből. A többi napon a résztvevők egészségesen étkeztek, de azt ehettek, amit akartak. A második csoport tagjai sem fogyaszthattak hetente két nap szénhidrátot, de számukra nem szabtak meg kalóriakorlátot. A hét további öt napján ők annyit ehettek, amennyit akartak. A harmadik csoportnak hagyományosabb diétát írtak elő, amelyben kerülni kellett a zsíros ételeket, az alkoholt, és naponta legfeljebb 1 500 kalóriát fogyaszthattak.

Az eredmények alapján a kétnapos diétákat követő nők átlagosan 4, míg az állandó diétán lévő nők 2,3 kilogrammot fogytak három hónap alatt. A heti kétnapos diétát követő alanyok az emlőrákkal kapcsolatos három kulcsterületen is javulást mutattak. Leptinszintjük 40 százalékkal csökkent.

Az International Journal of Obesity szaklapban megjelent kísérletet az egyetemi kórház Genesis Emlőrákmegelőzési Intézetében végezték. A heti kétnapos diéta a következőkből állt:

Reggeli: Gyümölcstea és egy banán, vagy egy bögre tejeskávé.

Tízórai: Egy doboz diétás kóla, vagy egy csésze tea és szilva.

Ebéd: Sárgarépa és koriander leves és 3 dl tej, vagy saláta, egy pohár gyümölcsszörp és 3 dl tej.

Uzsonna: Egy pohár gyümölcsszörp, vagy egy pohár üdítő és egy mandarin.

Korai vacsora: Szójaszószos és gyömbéres stir-fry kétféle zöldséggel és egy pohár vízzel, vagy zöldséges curry kétféle zöldséggel, 3 dl tej és egy csésze tea.

Vacsora: Fél liter tej, vagy forralt tej fahéjjal és édesítővel.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol megerősödik, majd késő délutántól az északkeleti tájakon számíthatunk helyenként erős, esetleg viharos közeli lökésekre.A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.