Ezért van ennyi magyar Nobel-díjas?

Egy rendhagyó kutatás eredményei szerint azokban az országokban, ahol a lakosság gyakrabban iszik tejet, több a Nobel-díjas.

A legújabb számában megjelent kutatás során a 2007-es adatok elemzésével vizsgálták 22 ország tejfogyasztását. Kiderült, hogy Svédországban a legmagasabb a tejfogyasztás aránya (évente fejenként 340 kilogramm), és itt a legmagasabb a Nobel-díjasok aránya is (10 millió főre 33 Nobel díjas jut). A második helyen Svájc áll, ahol évente fejenként 300 kilogramm tejet fogyasztanak, és 10 millió főre 32 Nobel-díjas jut. A tej- és tejtermékfogyasztás listáján Kína áll az utolsó helyen (évente fejenként 25 kilogramm), és itt a legalacsonyabb a Nobel-díjasok aránya is.

A szerzők szerint az eredmények alapján az is feltételezhető, hogy miután egy ország tejfogyasztása eléri a fejenként körülbelül 350 kilogramm mennyiséget évente, a Nobel-díjasok aránya már nem emelkedik tovább. Hangsúlyozták ugyanakkor azt is, hogy bár valóban kimutattak kapcsolatot az országok tejfogyasztása és Nobel-díjasainak létszáma között, ez még nem bizonyít ok-okozati összefüggést. A nagyobb mennyiségű tej fogyasztása egy adott ország fejlettebb közoktatási rendszerét is jelezheti, de mivel a tej D-vitaminban gazdag, az is elképzelhető, hogy javítja az agy teljesítményét.

A kutatás előzményét egy a New England Journal of Medicine szaklapban tavaly megjelent kutatás jelenti, amely összefüggést mutatott ki az egyes országok csokoládéfogyasztása és Nobel-díjasaik száma között. E tanulmány szerzői azt állították, hogy a csokoládé flavonoid tartalma fokozhatja az agy teljesítményét.

Az új kutatás készítői, a Gloucesteri Királyi Kórház munkatársai Dr. Sarah Linthwaite vezetésével azt a következtetést vonták le az eredményekből, hogy a Nobel-díj esélyének növelése érdekében a csokoládé mellett valószínűleg a tejfogyasztást is érdemes növelni. E kettőt pedig legjobban forró csokoládé formájában lehet egyesíteni.

A magyarok és a tej

Magyarországon 2010-ben egy ember átlagosan 67,5 liter tejet fogyasztott . Ez napi 1,8 deciliternek felel meg, ami valamivel magasabb ugyan az Unió átlagánál, de kevesebb mint a fele a szakértők által javasolt, napi félliteres mennyiségnek.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +29 °C
Minimum: +17 °C

Nagyrészt felhőtlen, napos, száraz időre van kilátás, ugyanakkor a nyugati, délnyugati határszélen kisebb körzetekben időszakosan több lehet a gomolyfelhő, csapadékra azonban ezekből sem kell számítani. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon és Borsodban olykor erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 26 és 32 fok között várható. Késő estére általában 16 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.