Csökkenti az agyérgörcs kockázatát a meggy

A Michigani Egyetem kutatói szerint a szívbetegség vagy diabétesz kockázatának kitett több millió amerikai számára a meggyet tartalmazó étrend még az orvosok receptjénél is jobb lehet.

A zsírt és a vércukrot szabályozó PPAR-agonista gyógyszerosztályt ígéretesnek tartották azok az orvosok, akik betegeik metabolikus szindrómája, vagyis a szívbetegség és a stroke kockázatát, így több gyógyszer meg sem kapta az amerikai FDA (Élelmiszer- és Gyógyszerellenőrzési Hivatal) engedélyét.

A michigani kutatók a Bostonban megrendezett 2013-as Kísérletes Biológia konferencián arról számoltak be, hogy a meggy azon kívül, hogy a vényköteles gyógyszerekhez hasonló szív-érrendszeri előnyökkel jár, a stroke kockázatát is csökkenti, még akkor is, ha ezekkel a gyógyszerekkel együtt fogyasztják.

A kutatócsoport előző kutatása kimutatta, hogy az amerikai Montmorency típusú meggy a szervezet számos szövetében aktiválja a preoxiszóma-proliferátor-aktivált receptorokat (PPAR). A szakértők úgy vélik, hogy a gyümölcs vörös színét adó antocianinok okozhatják a PPAR receptorok aktiválódását. A PPAR receptorok olyan géneket szabályoznak, amelyek a zsír és a glükóz anyagcseréjében vesznek részt, ezért módosításuk segíthet a szív-érrendszeri megbetegedések kockázatának csökkentésében.

A PPAR-agonisták, köztük a pioglitazon is hasonlóan működik, de alkalmazásukat a kardiovaszkuláris mellékhatások korlátozzák. Az új kísérlet során a kutatók a meggy és a pioglitazon hatását hasonlították össze agyi érkatasztrófára hajlamos patkányokban. A különböző terheléses vizsgálatoknak kitett állatok vizsgálata azt mutatta, hogy a gyógyszerhez képest a meggyfogyasztás jelentősen javította az egyensúlyt és koordinációt, ugyanakkor az állatok vérnyomását is csökkentette.

A kutatók azonban arra is felhívták a figyelmet, hogy az eredmények nem vonatkoztathatók közvetlenül az emberekre, de pozitív jel lehet az ilyen gyógyszereket szedő betegek számára.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.