Csökkenti a diabétesz kockázatát a fekete áfonya és az alma

Egy új amerikai tanulmány szerint ha több fekete áfonyát, almát és körtét fogyasztunk, csökkenthetjük a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

Ezek a gyümölcsök ugyanis nagy mennyiségű flavonoidot tartalmaznak, és a bizonyos gyümölcsökben, zöldségekben és gabonafélékben természetesen előforduló vegyületek néhány kutatás szerint különféle egészségügyi előnyökkel, például a szívbetegség vagy a rák kockázatának csökkenésével hozhatók összefüggésbe.

A kutatásban részt vevő An Pan, a Harvard Egyetem Orvostudományi Karának kutatója elmondta, hogy azokban az emberekben, akik nagyobb mennyiségű fekete áfonyát vagy almát fogyasztottak, alacsonyabb volt a 2-es típusú cukorbetegség kockázata. A szakértő ugyanakkor azt is hozzátette, hogy bár az eredmények összefüggést mutatnak, mégsem bizonyítják, hogy maguk a gyümölcsök előznék meg a diabéteszt.

Az American Journal of Clinical Nutrition szaklapban megjelent tanulmány eredményei egybehangzanak azokkal az ugyanebben a folyóiratban publikált tavalyi kutatási eredményekkel, melyek szerint a flavonoidokban gazdag gyümölcsök a magas vérnyomás csökkent kockázatával hozhatók összefüggésbe.

A mostani kutatásban körülbelül 200 ezer férfi és nő étkezési szokásait vizsgálták közel 24 évig. Az amerikai egészségügyi dolgozók egészségtanulmánya keretében a résztvevők kérdőíveket töltöttek ki, amelyben arról nyilatkoztak, milyen gyakorisággal fogyasztanak bizonyos élelmiszereket és italokat. A kutatás elején egyikük sem szenvedett cukorbetegségben, de a kutatási időszakban 12 600 személyben mutatták ki a betegséget.

A legkevesebb fekete áfonyát fogyasztók havonta fél pohárnál kevesebbet fogyasztottak a gyümölcsből, a legtöbbet evők pedig hetente két-három adagot fogyasztottak. Az eredmények azt mutatták, hogy a fekete áfonyát kedvelőkben 23 százalékkal volt alacsonyabb a 2-es típusú diabétesz kialakulásának kockázata. A heti legalább öt almát fogyasztók esetében is 23 százalékkal alacsonyabbnak mutatkozott a diabétesz kockázata.

A szakértők úgy vélik, hogy a kockázatcsökkenés hátterében az ezekben a gyümölcsökben különösen nagy mennyiségben előforduló flavonoidok állhatnak.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Nagyrészt felhőtlen, napos, száraz időre van kilátás, ugyanakkor a nyugati, délnyugati határszélen kisebb körzetekben időszakosan több lehet a gomolyfelhő, csapadékra azonban ezekből sem kell számítani. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon és Borsodban olykor erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 26 és 32 fok között várható. Késő estére általában 16 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.