A mediterrán diéta a bőrt is védi

Az antioxidánsokban és omega-3 zsírsavakban gazdag étrend, amit a mediterrán országok lakói is követnek, sok egyéb hatása mellett a bőrt is védi, akár a rákos megbetegedésektől - derült ki egy nemrég publikált tanulmányból.

"A nap sugárzása egyaránt hatással van a bőrre és az immunrendszerre, mert nemcsak a bőrsejteket 'támadja', hanem a test azon képességét is, hogy meggyógyítsa önmagát" - írja dr. Niva Shapira, a Tel Aviv-i Egyetem Egészségügyi Szakiskolájának kutatója a Nutrition Reviewsban megjelent tanulmányában. "Éppen ezért, a fényvédő krém és a kalap mellett, a mediterrán országokban népszerű, zöldségekben, gyümölcsökben, halban és olívaolajban gazdag étrend is védhet a napsugárzás okozta oxidációtól."

Dr. Shapira elképzelése szerint, ha a szervezetet jó előre "felvértezzük" antioxidánsokkal, akkor a napsugárzás okozta károsodást csökkenteni lehet. A feltevését egy kutatással támasztotta alá: egy önkéntesekből álló csapatot két csoportra osztott; az egyik csoport antioxidánsokkal dúsított üdítőt kapott, míg a másik egyszerű, ám ízben azonos italt. A kísérlet két hete alatt mindkét csoport naponta öt-hat órát töltött a napon. A kísérlet végén annak a csoportnak, amelyik antioxidánsokat ivott, jóval kevesebb, mintegy feleannyi volt a oxidációt jelző részecske a vérében, mint azoknak, akik csak üdítőt kaptak.

"Ezek az információk felbecsülhetetlenek, különösen most, hogy az éghajlat változik, egyre melegebb van és egyre erősebb a napsütés" - teszi hozzá dr. Shapira. "A fényvédő krém gyakran nem elég, belülről is védeni kell a bőrt."

A kutatók szerint az lenne a leghatékonyabb, ha több olívaolajat, halat, színes zöldségeket és friss gyümölcsöket fogyasztanánk naponta - sőt időnként még egy-egy pohár vörösbor sem árthat.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Túlnyomóan felhőtlen vagy derült, napos időben lesz részünk, de az északkeleti, keleti tájakon kevés fátyol- és gomolyfelhő lehet az égen. Csapadék nem lesz. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is előfordulhat. A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 27 és 31 fok között alakul. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.