Dió, a rák hatékony ellenszere

Ha valaki sok diót fogyaszt, nagy szívességet tesz az egészségének. Számos tanulmány kimutatta ugyanis a dió előnyeit, többek között azt, hogy gátolja a rák fejlődését és a halálba küldi a rákos sejteket.

A dió rákpusztító tulajdonságát néhány erős fitonutriensnek köszönheti, amelyek nagyon kevés más élelmiszerben találhatók meg. Ezek a sajátos vegyületek erős rákellenes tulajdonságukról ismertek, közéjük tartozik többek között a tannin tellimagrandin, a kinon juglon, és a flavonol Morin4.

Számos tanulmány bizonyította már a dió egyedülálló rákellenes tulajdonságait. Például a UC Davis egyetem és más intézmények kutatói is felfedezték, hogy a dióban gazdag étrend vagy a dióolaj lassítja a prosztatarák növekedését egerekben.

A dió igazi kincs a konyhában A dió egyik legfontosabb téli termésünk és alapanyagunk. Egészségmegőrző szerepe kiemelkedő a hideg hónapokban, de bőrünk ápolására is használhatjuk. Kattintson! Más vizsgálatokban megállapították, hogy napi két marék dió elfogyasztásával a felére csökkenthető a mellrák kialakulásának kockázata és a tumor növekedése. Úgy tartják, hogy a dió csökkenti az IGF-1 hormon szintjét, amely ismerten fontos szerepet játszik a prosztata- és mellrák kifejlődésében is.

A kutatók azt is megállapították, hogy a dió és a dióolaj csökkenti a koleszterinszintet és a fokozott inzulinérzékenységet, így értékes a szívbetegségek és a cukorbetegség elleni harcban is.

A dió a rák hatékony ellenszere

A dió a rák hatékony ellenszere Persze a dióevést nem szabad túlzásba vinni, mert 15 deka dió csaknem 1000 kalóriát tartalmaz, ami hozzájárulhat a túlsúly kialakulásához és az elhízáshoz . A kalória persze nem minden, de általában elmondható, hogy az optimális egészség közvetlenül kapcsolódik a viszonylag alacsony kalóriatartalmú étrendhez.

Összességében, amikor a következő alkalommal valami nassolni való után nyúlunk, nem járunk rosszul, ha az első gondolatunk egy marék dió lesz, s nem chips vagy süti. A testünk meg fogja köszönni ezt a választást.

Forrás: Natural News

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol meg is erősödik, majd késő délutántól az északkeleti tájakon helyenként esetleg viharos közeli lökésekre is számíthatunk.A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.