Az 5 legjobb étel ízületi fájdalmak ellen

Az ízületi fájdalmak szinte minden korosztály életét meg tudják keseríteni, hiszen a fájdalom mellett akadályozza a szabad mozgást is. Ha azonban a felsorolt 5 ételeket fogyasztjuk, csökkenthetjük az ízületi fájdalmakat.

Ideális esetben az ízületeink hatalmas teherbírással rendelkeznek. Minden egyes ízületünk olyan, mint egy kapszula, ami tele van a létfontosságú porcvédő folyadékkal. Ezek a porcok teszik lehetővé, hogy végtagjaink a megfelelő módon mozogjanak. Az egészségtelen táplálkozás, a genetikai elváltozások, a kor, a betegségek azonban meggyengíthetik az ízületeket, elkoptatják a porcokat, esetleg csökkentik az ízületi folyadék mennyiségét, ami gyulladáshoz, majd fájdalomhoz vezet.

Összegyűjtöttük azokat a kulcsfontosságú élelmiszereket, amelyek segítenek az ízületi fájdalmakon.

1. Extra szűz olívaolaj

Az olaszországi Catania Egyetemen olyan patkányokon végeztek kísérleteket, amiknek ízületi sírülései voltak. Az patkányoknak 8 hét olívaolajas étrend után egyértelműen több ízületi folyadékuk termelődött, - amely védi a porcokat és kenőanyagként szolgál - mint azoknak az álltoknak, amik normál étrenddel táplálkoztak.

Használhatjuk az extra szűz olívaolajat salátaöntetnek, tésztákhoz, zöldségekhez, kevés olajon való pirításhoz.

Hogyan kezeljük az ízületi fájdalmat?
Válaszol a reumatológus!

2. Kefir

A vegyes erjesztéssel készült joghurtféle vagyis a kefir gazdag különböző egészséges baktériumokban, például L. caseuben. Egy vizsgálat alkalmával a résztvevők 2 hónapig naponta kaptak ilyen baktériumot. A vizsgálat végére a résztvevőknél alacsonyabb volt az ízületi gyulladások szintje, mint a kontrollcsoportban, akik csak placebót kaptak.

Használhatjuk a kefirt magában, turmixnak, tehetünk bele gyümölcsöket, gabonaféléket. A boltokban a cukrozatlan változatot keressük, mert abban több a jótékony baktérium .

3. Narancs

Egy vizsgálatban, ahol a résztvevők osteoarthritisban szenvedtek - más néven degeneratív ízületi gyulladásban - naponta narancshéj kivonatot kaptak 8 héten át. A résztvevők ebben az esetben is kisebb térdfájdalomról számoltak be, mint a kontrollcsoport tagjai. A hatás a citrusfélékben található bizonyos nobiletin nevű flavaonoidnak köszönhető.

Használjuk a narancs héját - lehetőleg a fehér hártyás részek nélkül - turmixokban, süteményekhez, salátákban. De az egész narancsot is érdemes enni.

4. Lazac

Lábfájás és térdkopás ellen a lazac is kitűnő választás lehet

Lábfájás és térdkopás ellen a lazac is kitűnő választás lehet

A lazac kitűnő forrása az omega-3 zsírsavaknak . Vizsgálatok azt mutatják, hogy az omega-3 zsírsavak egy sor kulcsfontosságú jótékony reakciót váltanak ki az ízületi gyulladás ellen. A halolaj napi fogyasztása kutatások szerint csökkentheti az ibuprofen származékok alkalmazását, mert kiváltja annak hatását.

5. Kurkuma

Egy tanulmányban, ahol a résztvevők szintén osteoarthritisban szenvedtek, 6 hétig kurkuma kivonatot adagoltak. Ennek olyan hatása volt, mintha napi 800 mg ibuprofent adagoltak volna az alanyoknak. Ennek a hatásnak az oka, hogy a kurkuma egy erős antioxidáns, amely csökkenti az ízületi gyulladást.

Használjuk a kurkumát fűzéskor fűszerként, keverjük hozzá a rizshez, babhoz, tegyük bele a salátaöntetekbe, színezzük vele például a leveseket.

Forrás: www.prevention.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +15 °C

Többnyire derült, napos idő várható, majd késő délutántól az északnyugati tájak fölé már érkezhet némi felhőzet, melyből néhol a határ közelében zápor, zivatar sem kizárt. A déli szél nagy területen megélénkül, estére azonban nagyrészt mérséklődik vagy legyengül. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 36 fok között alakul.Késő estére általában 24 és 30 fok közé csökken a hőmérséklet. Mivel még mindig egy anticiklon határozza meg a térségünk időjárását, fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A nők 80 százalékát érinti, mégis kevesen tudják, mit kell tenni vele – Teszteld a tudásodat! Tisztában vagy a változókori hőhullámok rizikófaktoraival, tüneteivel és kezelési lehetőségeivel? Kvízünkben most letesztelheted a tudásodat!
kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!