Még gyerekként fogyasszon sok tejterméket

Egy csapat amerikai kutató szerdán közzé tette új tanulmányát, mely szerint a gyermekkorban elfogyasztott tejtermékek javíthatják a csontok felnőttkori állapotát.

A tejtermékeket az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás fontos összetevőjének tartják. Egész mostanáig azonban homály fedte azt, hogy a tejtermékek hosszú távon hogyan függ össze a csontok állapotával gyermekkorban, például a csontsűrűséggel, a csontok ásványianyag-tartalmával és a csontfelületet. A tanulmány során a Bostoni Egyetem 106 3 és 5 év közötti gyermekről gyűjtött adatokat. A gyermekeket 12 éven át követték nyomon. A kísérletben résztvevő családok naplót kaptak, és megkérték őket, hogy minden évben több napon át jegyezzék fel, mit evett gyermekük. A napló és más információk segítségével a kutatók kiszámították a gyermek átlagos napi fogyasztását tejtermékekből és más élelmiszerekből.

A 12 éves periódus végén a szerzők megvizsgálták a gyermekek csontozatának egészségét. Azt tapasztalták, hogy azoknál a gyerekek, akik napi két vagy több alkalommal fogyasztottak tejterméket, nagyobb volt a csontozat ásványianyag-tartalma és a csontsűrűség. Miután rögzítették a normális csontfejlődésre ható egyéb faktorokat (növekedés, testalkat, aktivitás foka), a szerzők azt találták, hogy ezeknek a fiataloknak 175 grammal több ásványi anyag volt a csontjukban, mint azoknak, akik naponta kettőnél kevesebb adag tejterméket fogyasztottak.

A kutatók ezen kívül értékelték a tejtermékek és más táplálékcsoportok együttes hatását is. Azoknak a gyerekek, akik naponta kettőnél többször ettek tejterméket, 10 dkg húst vagy más fehérjetartalmú ételt, 300 grammal magasabb lett a csont ásványianyag-tartalma. A tanulmány felhívja a figyelmet a napi tejtermék fogyasztásra gyermekkorban. "A tejtermék az egyik fő forrása a fehérjéknek, kalciumnak és más tápanyagoknak, mint pl. a foszfor és a D-vitamin" - mondta a szerző, Lynn Moore. A szülők segíthetik a csontok egészséges fejlődését azzal, ha minden nap adnak tejterméket gyermekeiknek.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +32 °C
Minimum: +15 °C

Felhőtlen, száraz idő várható. Általában gyenge vagy mérsékelt marad a légmozgás. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 12 és 19 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városokban, vízpartok közelében, magasabban fekvő pontokon, néhol a szelesebb északnyugati részeken ennél melegebb lehet a hajnal. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.