Zsírok, amelyek jót tesznek az agynak

Az Oregoni Egyetem munkatársainak majomkísérletei felvetik, hogy az omega-3 zsírsavban gazdag étrend serkenti az agyi hálózat fejlődését.

Az omega-3 zsírsavakban gazdag étrend kedvező egészségügyi hatásairól már eddig is sokat tudtunk. Úgy tűnik, újabb fontos szerepre derült fény: a oldalain bemutatott kísérletsorozat szerint az omega-3 zsírsavban gazdag étrenden tartott majmok esetén nagyobb volt az agyi hálózat kapacitása, vagyis több volt az idegsejtek közötti kapcsolat.

A kutatók szerint munkájuk elegendő bizonyítékot nyújt arra, hogy az omega-3 zsírsavak embereknél is igen fontosak az egészséges agyfejlődéshez.

Omega-3 zsírsavakkal az agyért (Fotó: Europress)

Az agyi kapcsolatok kialakulása majmoknál is az egész életen keresztül, folyamatosan történik. A vizsgálatot vezető Damien Fair annak ellenére is ragaszkodik álláspontjához, vagyis az omega-3 zsírsavak agyserkentő hatásához , hogy az állatkísérletek nem minden esetben adaptálhatóak az emberi szervezetre.

Az omega-zsírsavakról

Az omega-3 zsírsavak olyan tápanyagok, melyek alapvetően szükségesek az egészséges élethez, ismert például, hogy a dokozahexánsav fontos szerepet tölt be gyermekek szemének fejlődésében. A zsírsavak legfőbb forrásai a tengeri halak .

Az omega-3 zsírsavban hiányos táplálkozást összefüggésbe hozták a gyermekek figyelemhiányos szindrómájával, de egyes szakértők szerint az autizmus spektrum viselkedészavaraiban is felmerült jelentősége.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.