Férfiaknál szívvédő az omega-3 zsírsav, ha cukorbetegek

Az omega-3 zsírsavak nagyfokú fogyasztása 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő nők esetén nem csökkenti a szívbetegségek kockázatát, ezzel szemben férfiaknál egyértelmű előny tapasztalható - állítja egy új tanulmány.

Az omega-3 zsírsavak - melyek főként halakban találhatóak meg - kivédik a koleszterin érfalra való lerakódását.

Magas koleszterinszint Ezzel szemben idáig keveset tudtunk az omega-3 zsírsavak 1-es típusú cukorbetegségben kifejtett hatásáról, pedig esetükben megnő a szívbetegség kockázata.

A Pittsburghi Egyetem kutatói 601, 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő férfi és nő adatait elemezte, a vizsgálat 1986 óta tart - a cukorbetegség diagnózisát 1950 és 1986 között állították fel. A vizsgálat során 166 résztvevőnél (27,6 százalék) állapítottak meg szívbetegséget. A legalacsonyabb előfordulási arány azoknál volt tapasztalható, akik nagy mennyiségű omega-3 zsírsavat fogyasztottak (legalább napi 0,2 grammot). Ezzel szemben nők esetén nem volt megfigyelhető hasonló védőhatás.

A vizsgálat eredményeit az Amerikai Cukorbetegség Társaság szombati tudományos ülésén ismertették, Orlandóban.

"Bár az omega-3 fogyasztása csökkent kockázatot jelent a szív- és érrendszeri betegségek szempontjából, azonban ez nem áll fenn 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő nők esetén. A tanulmány tanulsága, hogy nem ítélhetjük meg egyformán az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő férfiakat és nőket" - nyilatkozta Tina Costacou, a tanulmány vezető szerzője, a Pittsburghi Egyetem közegészségtan kutatója.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.