Omega-3 gyerekeknek: muszáj pótolni!

A Pittsburgh-i Egyetem szakértői szerint az omega-3 zsírsavakban szegény étrend egyre súlyosbodó negatív hatást gyakorol a generációkra, különösen a kamaszokra.

A szakfolyóiratban publikált tanulmányban a kutatók arról számoltak be, hogy patkánykísérletükben a második generáció omega-3 zsírsavhiánya a szorongás és a stressz megnövekedett szintjét okozza a kamaszokban, és negatív hatást gyakorol a tinédzserek memóriájára és gondolkodására.

Szívbarát ételek és hatóanyagok"Mindig feltételeztük, hogy ebben a korban a stressz az egyik fő környezeti tényező, amely hozzájárul e rendellenességek kialakulásához a kockázatnak kitett személyekben, a mostani kutatás azonban kimutatta, hogy a táplálkozás is jelentős szerepet játszik" - számolt be Bita Moghaddam, a tanulmány vezető szerzője. "Kiderült, hogy ez az étrendi hiányosság rontja a kamaszok viselkedési egészségét, nemcsak azért, mert a saját étrendjük hiányos, hanem azért is, mert a szüleik étrendje is az volt. Ez azért különösen fontos, mert a tojásban és a fűvel táplált tenyészállatokban található omega-3 zsírsavakban szegény étrend egyre erősödő negatív hatást gyakorolhat az egymás követő generációkra, különösen kamaszkorban."

Az egyetem kutatói kísérletükben egy sor viselkedési feladatot adtak az alanyoknak, amelyekkel a tanulást, a memóriát, a döntéshozást, a szorongást és a hiperaktivitást vizsgálták felnőttekben és kamaszokban. Bár az alanyok látszólag jó általános fizikai egészségnek örvendtek, a kamaszokban olyan viselkedési rendellenességeket tapasztaltak, amelyek kifejezettebben jelentkeztek az omega-3 zsírsavak hiányában szenvedő második generációs alanyokban. Ezek a kamaszok általánosságban nagyobb fokú szorongást és hiperaktivitást mutattak, lassabban tanultak, és gyengébb problémamegoldó-képességgel rendelkeztek.

Moghaddam szerint az eredmények azt bizonyítják, hogy az étrend nem csupán rövid, hanem hosszú távon is jelentős mértékben befolyásolhatja utódaink egészségét.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Túlnyomóan felhőtlen, zavartalanul napos időre számíthatunk, csak néhol a Tiszántúlon képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. Döntően gyenge vagy mérsékelt légmozgás várható.Késő este általában 15, 25 fok várható. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.