Hihetetlen, de a tojás ebben is segíthet

Napi egyetlen tojás elfogyasztása 12 százalékkal csökkentheti az agyi érkatasztrófa kialakulásának a kockázatát - derült ki egy új tanulmányból.

A szakemberek olyan 1982 és 2015 között készített tanulmányokat elemeztek, amelyek a tojásfogyasztás és az iszkémiás szívbetegségek, valamint a stroke közötti kapcsolatot vizsgálták.

A stroke a fejlett országokban a harmadik leggyakoribb oka a betegség következtében történő elhalálozásoknak.

Az eredmények szerint napi egy tojás elfogyasztása az iszkémiás szívbetegségek kialakulásával nincs összefüggésben, viszont 12 százalékkal csökkenti az agyi érkatasztrófa kockázatát.

Dominik Alexander, a tanulmány vezetője szerint további vizsgálatokra lesz szükség a tojásfogyasztás és a stroke kockázata közötti kapcsolat feltárásához.

Napi egy tojás sokat jelenthet egészségünk megőrzésében
Napi egy tojás sokat jelenthet egészségünk megőrzésében

Mint fogalmazott, a tojás tele van antioxidánsokkal , amelyekről már kimutatták, hogy csökkentik az oxidatív stresszt és a gyulladást, a fehérje pedig az alacsony vérnyomással van összefüggésben.

A tanulmány szerint egy nagy méretű tojás hat grammnyi magas minőségű fehérjét, továbbá luteint és zeaxantint - ezek antioxidánsok -, illetve E-, D-, és A-vitamint tartalmaz.

Az adatokat a Journal of the American College of Nutrition című táplálkozástudományi folyóiratban közölték.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +15 °C

Többnyire derült, napos idő várható, majd késő délutántól az északnyugati tájak fölé már érkezhet némi felhőzet, melyből néhol a határ közelében zápor, zivatar sem kizárt. A déli szél nagy területen megélénkül. Délutánra általában 32 és 36 fok közé melegszik fel a levegő. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.