Ezért jobb lemondani a desszertről

Nemcsak a súlyunk miatt, hanem számos betegség elkerülése érdekében is ajánlott a kalóriacsökkentés - derül ki egy friss tanulmányból.

15 étel, amelyben alig van kalória - részletek itt!

A kalóriacsökkentés előnyei nyilvánvalóak azok számára, akik hajlamosak a túlevésre, illetve 25 feletti BMI-vel (testtömegindex) rendelkeznek. Egy friss tanulmány szerint viszont nemcsak nekik, hanem az ideális súllyal rendelkező embereknek sem árt egy kicsit csökkenteni a kalóriabevitelükön. Már napi 300 kalória mínusz jót tehet egészségüknek hosszú távon: olyan egészségügyi problémák kialakulásának kockázatát csökkentheti, mint a szív- és érrendszeri betegségek vagy a cukorbetegség.

egészséges táplálkozás, édesség, kalória, alacsony kalória, fogyás
Már napi 300 kalória mínusz is jót tehet egészségünknek. Fotó: 123rf

A kevesebb kalória segített a fogyásban

A Duke Egyetem kutatói 218 embert vontak be tudományos munkájukba. A résztvevők napi kalóriabevitelét fél éven át negyedével csökkentették, közben pedig egészségügyi tanácsadásra is jártak. Ezt követően újra arra kérték őket, próbálják meg még negyedével csökkenteni a kalóriabevitelüket. A legtöbben nem tudták ezt megtenni a két évig zajló kutatás teljes időtartamára, a túl szigorú kalóriacsökkentést már feladták. De még így sem fulladt kudarcba a kutatás: az önkéntesek átlagosan 12 százalékkal kevesebb kalóriát vittek be a szervezetükbe.

A kutatók kimutatták, hogy ez a viszonylag szerény mértékű napi szintű kalóriamegvonás is segített az alanyok testsúlyának 10 százalékát leadni (átlagosan), majd ezt az eredményt megtartani. A tudósok azt is kiemelték, hogy a súlyveszteségnek átlagosan 71 százaléka zsír volt, tehát a diétázók elsősorban nem vizet vesztettek. A tudományos munka kétéves időtartama során a kutatók rendszeresen vettek vér- és zsírmintákat az alanyoktól, és ellenőrizték többek között a triglicerid-, a koleszterin- és a vércukorszintjüket, valamint más biomarkereket is.

Csökkent a kockázat

A kétéves periódus végén ezek a biomarkerek az alanyok szervezetében lévő gyulladások csökkenését jelezték. Többek között a szív- és érrendszeri betegségek, a kognitív zavarok és a daganatos betegségek kialakulásának kockázata is jelentősen mérséklődött. Azt egyelőre a tudósok sem tudják pontosan, miért ennyire hatékony a kalóriacsökkentés az egészségvédelem szempontjából, de egy dologban biztosak: abba, hogy működik.

Forrás: dailymail.co.uk

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.