Mit egyenek a prosztatarákos férfiak?

A prosztatarákban szenvedő férfiak életét meghosszabbíthatja, ha állati zsírok vagy szénhidrátok helyett növényi zsiradékot fogyasztanak.

Azok a betegek , akik napi kalóriabevitelük tíz százalékának megfelelő mennyiségben szénhidrát helyett növényi zsírokat, például olívaolajat, dióféléket vagy avokádót fogyasztottak, a nyolcéves megfigyelési időszak alatt 29 százalékkal kevesebb eséllyel haltak meg prosztatarákban, és 26 százalékkal kevesebb eséllyel más egészségügyi ok miatt - írja a Live Science portál a JAMA Internal Medicine Journal tudományos folyóiratban korábban megjelent tanulmány nyomán.

Hány ejakuláció kell prosztatarák ellen? Szerelmes együttlét, maszturbálás vagy akár csak egy kellemes álom végeredménye - egy 2017-es amerikai tanulmány szerint minél gyakrabban ejakulál egy felnőtt férfi, annál kisebb eséllyel alakul ki nála prosztatarák.

Mit egyenek és mit ehetnek egyáltalán a prosztatarákoban szenvedő férfiak?
A prosztatarákos férfiaknak szívbarát étrendre van szükségük

Lézetik prosztata-diéta?

Teszt férfiaknak Ez már a prosztatamegnagyobbodás? Kattintson tesztünkért, és kiderül! További napi egy adag (28,34 gramm) dióféle 11 százalékkal csökkentette a halálozási kockázatot. "Eredményeink alátámasztják, hogy az érintett betegeknek érdemes szívbarát étrendet ajánlani, amelyben a szénhidrátokat telítetlen zsírokkal és diófélékkel helyettesítik" - írták a tanulmány szerzői.

A növényi zsírok és a túlélés közötti ok-okozati összefüggést a tanulmány nem tudja bizonyítani, csak megállapította a látszólagos kapcsolatot. Más kockázati tényezőket is figyelembe vettek, így a gyógykezelést, a testtömegindexet, a dohányzási és sportolási szokásokat, de ezeken kívül olyan tényezők is magyarázhatják az eredményt, mint például a rák kezelésének ideje vagy az állati zsír elkészítési módja.

a túlsúly elleni küzdelem életbevágó

A tanulmány 2013-ig 4577 férfit követett, akiknél prosztatarákot állapítottak meg , ám a daganat nem terjedt át más testtájakra. Négyévenként kérdezték őket táplálkozási szokásaikról. A kutatás idején 1046 beteg halt meg, 31 százalékuk szív- és érrendszeri betegség, 21 százalékuk prosztatarák, 21 százalékuk egyéb daganat következtében.

A tanulmányt kísérő szerkesztői levélben Stephen Freeland, a Duke Egyetem munkatársa azt írja, az elhízás az egyetlen befolyásolható tényező, amelyet bizonyosan összefüggésbe lehet hozni a prosztatarákos halálozással.

"Ezért a túlsúly elleni küzdelem életbevágó" - állítja Freeland. Ennek egyik módja lehet az egészségtelen ételek egészségessel való helyettesítése. Azt azonban tovább kell kutatni, hogy a kevesebb "rossz" étel vagy a több "jó" étel fogyasztása befolyásolja-e a túlélést.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.