A merevedési problémák ellen is jó a gyümölcs

A titok a sok gyümölcs, a tea és a bor fogyasztásában van, mert a szervezetnek, úgy látszik, a szaporodáshoz is szüksége van antioxidánsokra.

Bostoni kutatók arra jutottak, hogy a lassan kialakuló merevedési zavarok összefüggésben állnak azokkal a korábbi megállapításokkal, amelyek szerint az egészség fenntartásában fontos szerepük van a flavonoidoknak, azoknak az antioxidánsoknak, amelyek megakadályozzák a gyulladások kialakulását, s ezzel csökkentik a szívbetegségek és a rák kialakulásának kockázatát.

A tanulmányt a The American Journal of Clinical Nutrition folyóirat közölte. A kutatási ismertetésből kiderül, hogy a vizsgálat összesen 25 096 férfira terjedt ki, akiket négyévente megkérdeztek az étkezési szokásaikról, az elfogyasztott élelmiszerek összetételéről.

A rendszeres gyümölcsfogyasztás jót tesz az erekciónak

A rendszeres gyümölcsfogyasztás jót tesz az erekciónak

Tévhitek a merevedési zavarról A merevedési zavar rengeteg férfit érint, de sajnos még mindig nagyon sok körülötte a félreértés, a téveszme. Ráadásul tabutémának számít, nem szívesen beszélnek róla az urak, pedig egyrészt gyakran könnyen lehet rajta segíteni, másrészt egyéb súlyos (de még ismeretlen) problémával is összefügghet. Kattintson! A vizsgálatba bevont férfiak rendszeresen osztályozták egy ötös skálán az erekciójuk hatékonyságát annak megfelelően, hogy azt mennyire tudták fenntartani közösülés közben. A vizsgálat kezdetekor egyiküknek sem volt problémája az erekcióval .

A tíz éven át tartó megfigyelések végeztével a férfiaknak már 35,6 százaléka számolt be merevedési zavarról. Azután, hogy kiszűrték a többi befolyásoló tényezőt (például fizikai aktivitás, magas vérnyomás, alkoholproblémák, cukorbetegség stb.), a kutatók azt tapasztalták, hogy azok, akik fiatalabb korukban nagy mennyiségben fogyasztottak különféle flavonoidokat, s fiatalabbak voltak 70 évesnél, nagyjából 11-16 százalékkal alacsonyabb kockázattal számolhattak a merevedési problémákat illetően. A nagyobb gyümölcsfogyasztás volt a fő forrása azoknak az antioxidánsoknak, amelyek átlagosan 14 százalékkal csökkentették a rizikót.

A tanulmánynál alkalmazott nagy minta, és az előre tekintő kutatási terv miatt érdemes megfontolni az eredményeket, függetlenül attól, hogy az ok-okozati összefüggéseket nem bizonyították. Magyarán, a keménységet a gyümölcsfogyasztás alapozza meg, és az sem baj ha lecsúszik mellé némi vörösbor .

Forrás: The American Journal of Clinical Nutrition

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.