Alacsony kalóriás étrenddel gyógyítanák a cukorbetegséget

Brit kutatók azt vizsgálják, lehetséges-e alacsony kalóriás, folyékony étrendekkel visszafordítani a kettes típusú cukorbetegséget vagy csökkenteni annak inzulinigényét.

A témában folytatott korábbi kutatások szerint van esélye annak, hogy a négy éven belül diagnosztizált, kettes típusú cukorbetegséget vissza lehessen fordítani és meg lehessen szüntetni.

A témában két csoport is végzett kutatást. A University of Newcastle kutatói 11 beteget arra kértek, hogy két hónapig csak alacsony kalóriás ételeket - leveseket, shake-eket, illetve keményítőben nem dús zöldségeket (például brokkolit, spenótot) fogyasszanak. Egy hónappal az étrend elhagyása után 7 páciensnek volt normális vércukra, a páciensek pedig átlagosan 15 kilót fogytak.

A mediterrán étrend követése még a kalóriabevitel csökkentése nélkül is védelmet nyújthat a diabétesz ellen a szívbetegség magas kockázatának kitett emberekben. Részletekért kattintson! Az Imperial College London szakemberei most végeznek egy három hónapos kutatást azt vizsgálva, miként hat az alacsony kalóriájú diéta azon páciensekre, akik már legalább 10 éve cukorbetegek és rendszeres testmozgást is előírtak. (Az összehasonlítás kedvéért: a napi javasolt kalóriabevitel nőknek 2000, férfiaknak 2500 kalória körül mozog.)

Úgy tűnik, az alacsony kalóriatartalmú étrend hatására a szervezet a májban, valamint az inzulint termelő hasnyálmirigyben és annak környékén tárolt zsírokat kezdi elégetni. Ez szerencsés, mivel ennek a zsírnak a hatására sem a máj, sem a hasnyálmirigy nem működik rendesen - emiatt pedig csökkenhet az inzulintermelés, és emelkedhet a vércukorszint. Viszont ha kevesebb kalóriát fogyasztunk, testünk akkor is kénytelen megtartani az energiaszintjét, éppen ezért el kell égetnie az itt tárolt zsírokat is – így szervezetünk visszaáll a normális működésre.

A folyadékétrend is segíthet a cukorbetegeknek

A témában megkérdezett Adrian Brown, az ICL kutatásban is részt vevő dietetikusa elmondta: az alacsony kalóriás étrendre úgy is tekinthetünk, mint a kettes típusú cukorbetegség gyógyszermentes kezelésére. A jelenlegi kutatás éppen ennek a hipotézisnek a bizonyítására folyik. Hozzátette, senkinek sem ajánlja, hogy anélkül váltson alacsony kalóriás diétára, hogy konzultálna házi- vagy kezelőorvosával. A vércukorszintet ugyanis folyamatosan és körültekintően kell mérni, és a mérések eredményeit mérlegelni, többek között azért, hogy a hirtelen vércukorszint-esést elkerüljék.

Forrás: www.dailymail.co.uk

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.